Wpis z mikrobloga

#rower #gravel #szosa

Mircy i Mirabelki. Mam w swoim gravelu SRAM Apex 1x11 42t z kaseta Sun Race CSMS7 11-42t. Roweru używam 70-80% szosa reszta gravel. Po przejechaniu 1k zauwazylem ze najwiekszej zębatki z tyłu uzylem raz, natomiast brakuje mi przełożenia dla 45 km/h+. Zastanawiam się czy jest mozliwosc i sens zdjecia 42 z tylu i dolozenia zamiast jej 10t? Strace przelozenie 1:1 ale bede mial nadal 42t-bodajze 40t. Mysle jeszcze nad zmiana przodu na cos mniejszego ale nie wiem do konca jaki to bedzie mialo wplyw. Ktos moze sie w tym temacie wypowiedziec?
  • 10
@pussi_magnet: Aby miec koronke 10 musiałbyś zmienić bebenek piasty na Sramowskie XD i wtedy założyć kasete 10-42. Ewentualnie mozesz pomyśleć o przedniej zębatce 44t albo nawet 46T. Banless takie robi.Jeśli brakowałoby Ci przełożenia 1:1 to możesz założyć kasete 11-46. Będzie działać z przerzutką Sram. Sam mam u siebie taką kasete z przerzutką Sram Rival 1 tyle że z długim wózkiem.
@pussi_magnet: przecież jak zmienisz przód na mniejszy to jeszcze bardziej będzie ci brakować przełożenia do 45+kmh
Poza tym nie wiem, czy na klasyczny bębenek w ogóle są zębatki 10s czy tylko na Sram XD (tam są kasety 10-42).