Wpis z mikrobloga

Nie rozumiem bólu dupy kierowców o przepisy w których pieszy ma pierwszeństwo. Jeżdżę autem od 10 lat, aktualnie robie prawie 2tys km miesięcznie po miastach i jakoś nigdy nie miałem problemu z żadnym pieszym którzy niby "rzucaja sie pod auta jak #!$%@?".
Jak ktoś jezdzi normalnie i z kulturą to żadnej różnicy w zmianie prawa nie odczuje - a debile niech odloza prawko na półkę skoro maja takie slabe nerwy ¯_(ツ)_/¯

#prawojazdy #polskiedrogi #oswiadczenie
  • 73
  • Odpowiedz
@RenkaRenkeMyje: największy problem z tym, że według badań w polskich miastach jest mnóstwo przejść niespełnieniających wymogów. W normalnym kraju, gdzie takich przejść nie ma, jest to jak najbardziej dobre rozwiązanie. W Polsce doprowadzi tylko do większej liczby wypadków.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@r4do5: w Polsce też nikt nie trąbi, nawet jak ktoś się kokosi przez jezdnię. A jeżeli tak to wygląda w Szwecji, że piesi radośnie hasają sobie gdzie chcą i kiedy chcą, to współczuję tamtejszym kierowcom. Przekraczają oni w ogóle prędkość 30 km/h?
  • Odpowiedz
@PanKracy582: miasta nie sa dla samochodow tylko ludzi. Masz jezdzic z taka predkoscia zeby nie narazic nikogo na utrate zdrowia lub zycia. Jezeli nie potrafisz to przesiadz sie na rower albo zacznij korzystac z komunikacji miejskiej
  • Odpowiedz
@WiktorekS: ok, miasta są dla ludzi tak samo jak auta, jak już pisałem wcześniej problemem jest gówniana infrastruktura lub brak pewnych rozwiązań, które są np. u naszych zachodnich sąsiadów. Rozwiązanie pogłębiające problem jest głupie i tyle.
  • Odpowiedz
@MatPL1122: miasta nie sa dla aut. Miasta sa dla ludzi. Ile osob tak naprawde potrzebuje auta w miescie?

Mozna gdzies dojsc pieszo, mozna tez pojechac rowerem albo skorzystac z komunikacji miejskiej.

Jezeli ktos jest zbyt elitarny na te formy przemieszczania sie, to powinien za to placic. Tak jak sie placi za kazda forme
  • Odpowiedz
@frikuu: Nie baba ma siano w głowie, tylko Tobie brakuje doświadczenia w prowadzeniu samochodu w mieście i obycia na drodze dlatego cie to dziwi. Takie sytuacje są normalne i dość częste. Kierowca ogarniający na drodze to taki, który umie trochę przewidzieć na przód i założyć pewne sytuacje. Dlatego zwalnia w opisanych przez Ciebie sytuacjach. Dlatego też zwalnia przy przejściach dla pieszych w okolicy przystanku, czy wszędzie tam, gdzie coś zasłania
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Shatter: skoro ktoś ci się pakuje "nagle" to po prostu nie zachowujesz szczególnej ostrożności tylko jedziesz z klapkami na oczach przed siebie. Jakbyś obserwował należycie przejście dla pieszych to byś zawczasu zwolnił i przepuścił pieszego
  • Odpowiedz
@WiktorekS: przecież auta od zawsze są objęte podatkiem od dóbr luksusowych...... uuuuu zajmujesz więcej miejsca, tak samo jak grubi ludzie ale nie ma opłaty od otyłości, poza tym nie rozumiem argumentu jeździsz po chodniku czy co? komunikacja lepsza, no duuużo lepsza średnio 100% czasu więcej potrzeba, żeby gdzieś dojechać dlatego co znów mam płacić bo cenie swój czas i mogę zrobić więcej użytecznych rzeczy? A dodatkowo pandemia pokazała, że jak
  • Odpowiedz
  • 0
@Shatter ale zdajesz sobie sprawe, ze nowe przepisy nie nadaja pieszemu prawa do wbiegania jak debil pod pojazdy? Zmienia sie jedynie definicja. W dalszym ciągu pieszy zobowiazany bedzie zachowac szczegolna ostroznosc.
  • Odpowiedz