Wpis z mikrobloga

#alfaholicy co lepiej brać ? 159 czy gulietta ? Interesują mnie obie w silniku 1.7 TBi ? Technologicznie jest duża różnica w tych modelach ? 159 chciałbym w sedanie wiec bagażniki nie maja aż takiej dużej różnicy. W 159 musiałbym nad wersja Ti ale widzę ze jest ich mało tym bardziej w sedanem ? Jest duża różnica w prowadzeniu tych samochodów jak i utrzymaniu ? #motoryzacja #alfaromeo
  • 19
@AmokK: Ja bym brał Giuliettę - nowsza technologicznie o generację, lżejsza, świetnie się prowadzi. Pokusiłbym się nawet o 1.4 170, bo są 2x tańsze. A w 159 to ludzie jeżdżą na 12-letnich sprężynach i amorach i się dziwią, że dziób siedzi, szkoda gadać. Ja mam Ti + jeszcze Eibach i jakoś nie mam problemów z żadnym haczeniem. Do krawężnika normalnie podjadę, a jak się mam pchać na jakiś, to tyłem bez
@AmokK: Rozglądałem się już trochę za Giuliettami i powiem Ci, że do mnie przemawia tylko poliftowa kiera (ta najstarsza wygląda jak z Alfy GT sprzed 20 lat) i czerwona skóra, która znaaacznie ożywia to dziwne wnętrze. Ale prawda jest taka, że w czasie jazdy to nie ma znaczenia ( ͡° ͜ʖ ͡°) Jeśli jeździłeś wcześniej jakimś w miarę cywilnym autem zestrojonym bardziej na komfort niż prowadzenie, to
@AmokK Niski i długi przedni zwis. 156 miała ten problem i 159 go po nim odziedziczyła, przy czym jeszcze bardziej zwis przedłużyła.

W dodatku 159 jest bardzo ciężka, więc jeśli zależy Ci na jak najlepszych osiągach i mieścisz się w budżecie to w zasadzie lepszym wyborem będzie Giulietta.
@AmokK: 159 jest mniejsza w środku ale jest piękniejsza od Giulietty. Ja tam bym brał 159 aczkolwiek to leciwa konstrukcja. 1,75 TBI trochę ją ratuje, bo to dobry silnik do tego modelu (montowany też w 4C o mochy 240 KM, bez problemu zrobisz w 159 z 210 KM jakieś 250-260 KM).

Jak zależy Ci na stylu to 159. Wrażkę robi też prawdziwie metalowa konsola środkowa. To nie jakieś plastikowe gówno tylko
bo to dobry silnik do tego modelu (montowany też w 4C o mochy 240 KM, bez problemu zrobisz w 159 z 210 KM jakieś 250-260 KM).


@ChickenDriver: Ta, a potem M.32 wyjdzie bokiem, nie ma sensu. No i fabrycznie tam jest 200 koni, nie 210, a robi się ją maks na 230 koni bez fizycznych ingerencji, przy większej mocy to auto umrze xD

Wrażkę robi też prawdziwie metalowa konsola środkowa.


Tylko
@Funky666 Wiecej się z zawieszeniem pierdzieliłem że względu na masę silnika niż z samym silnikiem. Poza tym awaryjnoscia nie różni się od żadnego innego diesla z tamtego czasu. Każdy z tamtych silników miał problem z EGR i klapami wirowymi. Poza tą elektroniką silnik jest niezajebywalny i imho jest to najlepiej brzmiący diesel w historii.

Nie bez przyczyny taniej kupisz 159 czy Brerę z 3.2 JTS, niż z 2.4 JTDm albo 1.75 TBi.
@maloj Nie psuł się - poza tym różnic nie zauważyłem. W trakcie jazdy i przyspieszania klapy i tak są otwarte, więc ich brak niczego nie zmieni. Różnicę bym pewnie odczuł jakby były zawieszone.
@jeloo: Tyko że jak w 2.4 nie usuniesz DPF jak najwcześniej, to potem głowica może pękać przy jego wypalaniu i robi się kupa, bo koszt porządnego remontu może wynieść ponad 10k. Wiadomo, że nie każdą to spotka (i dotyczy głównie wersji 200 km), ale jednak ryzyko jest spore i jak dla mnie było nieopłacalne. Ja ujeżdżam od prawie 4 lat 1.9 JTDm (już drugą sztukę i z żadnym z tych silników
159 Ti będzie haczyć przednim zderzakiem o krawężniki.


@maloj: Moja nawet nie jest Ti, a i tak na żaden krawężnik nie jestem w stanie wjechać, ale i tak polecam, można się przyzwyczaić ( ͡° ͜ʖ ͡°)