Wpis z mikrobloga

#anonimowemirkowyznania
#programowanie #programista15k #naukaprogramowania #pracait #testowanieoprogramowania #pracbaza

Chciałem coś napisać w nawiązaniu do wpisu: https://www.wykop.pl/wpis/49391991/anonimowemirkowyznania-tl-dr-od-programisty-z-15-l/ z anonimowych mirko wyznań.

Na wstępie napiszę: jestem programistą z 7-letnim doświadczeniem po studiach informatycznych na polskiej uczelni. Obecnie jeszcze pracuję w Polsce, wyciągam od 15 do 20k miesięcznie na rękę (po odliczeniu podatków). Za jakiś czas planuję dorwać zagraniczny kontrakt za lepszą stawkę, ale ogólnie nie widzę się w tej branży za 10 lat, mam inne plany na przyszłość, a programowanie nie jest moją wielką pasją. W sumie nie wykorzystałem swojego potencjału, mam znajomych (nawet z klasy z mojego "renomowanego" liceum), którzy w czasach szkolnych byli na podobnym albo minimalnie lepszym poziomie ode mnie (nie mam na myśli tylko programowania, ale i zdolności matematyczne, analityczne itd), którzy teraz pracują za granicą i wyciągają nawet 300k$ rocznie.

W sumie programowanie poszło w nieco innym kierunku, niż się spodziewałem, gdy szedłem na studia informatyczne, wtedy zawód programisty był uważany za ambitny, trudny i perspektywiczny. W ostatnich latach wysoki poziom specjalizacji i rozwój niektórych technologii (zwłaszcza web i frontend), w których w mniejszym stopniu wymaga się ogarniania algorytmiki, jakichś elementów matematyki, dużej wiedzy informatycznej czy to ogólnej, czy to związanej z danym obszarem itd spowodowały, że coraz więcej ludzi może zostać programistami w jakimś obszarze.