Wpis z mikrobloga

Cześć! :-)

Znacie się na akumulatorach? Bo mi padł i trzeba coś kupić i mam problem z doborem zamiennika... Auto to:
Clio 3 / 2010 / 1.2 turbo (5-d Alize TCE 100 f.2 Euro 5)

A obecny, oryginalny akumulator to:
"8200253478" o parametrach "12V 47Ah LB1 EN Test 420A".

Korzystając z wyszukiwarki na akumulator.pl, mam problem wyborem bo są tu takie wyniki:
https://www.akumulator.pl/dobierz-akumulator/?rodzaj-pojazdu=1&marka=73&model=1479&rodzaj-paliwa=1&rocznik=2010&silnik=3367&typ-zaplonu=

Nie znam się na tym, ale w żadnym z czterech modeli proponowanych przez wyszukiwarkę parametry prądowe nie są tożsame z moimi obecnymi (47Ah / 420A). Czytałem że powinienem zwracać na to uwagę (ponieważ akumulator oryginalny optymalnie współgra z oryginalnym alternatorem). Stąd pytanie czy powinienem wybrać konkretny model z wyników wyszukiwarki, czy też każdy z czterech modeli będzie dobrze pracował?

PS. Nie wiem czy to ważne w wyborze ale wyjmując obecny akumulator odpinałem jakiś wężyk (chyba to się nazywa wężyk odgazowujący).

PS 2. Gdzie najlepiej kupić akumulator? Decydować się na online?

#motoryzacja #mechanikasamochodowa #akumulator #akumulatory #samochody #renault
  • 8
@xionze: Super dziękuję :-)

A dwa pytania mam:

1. Co z tym wężykiem odgazowującym który odpiąłem? Te akumulatory też będą miały gniazdo na ten wężyk?

2. Gdzie najlepiej kupić akumulator? Online czy stacjonarnie? Online boje się czy się nie uszkodzi jakoś bo przecież dużo to waży... Macie jakieś doświadczenia w temacie?
@Panda1112: weź ten o parametrach najbliżej twojego, czyli 50 Ah i 450A. Troche większa pojemność i prąd rozruchowy, prąd ładowania może nieznacznie wzrosnąć ale to nic, przynajmniej auto będzie miało lepszego kopa na starcie ( ͡° ͜ʖ ͡°)