Aktywne Wpisy
Gours +32
sokytsinolop +58
#glupiewykopowezabawy #heheszki
Zagrajmy w grę. Ja wrzucam zdjęcie, Wy zgadujecie w którym roku zostało umieszczone w internecie. Jak będzie zainteresowanie to w piątek, lub sobotę wrzucę kolejne zdjęcie.
Jest sporo historycznego conentu, gdzie można zobaczyć jak wyglądały #polskiedomy i ludzie na przestrzeni czasu.
#zgadnijktorytorok
Zagrajmy w grę. Ja wrzucam zdjęcie, Wy zgadujecie w którym roku zostało umieszczone w internecie. Jak będzie zainteresowanie to w piątek, lub sobotę wrzucę kolejne zdjęcie.
Jest sporo historycznego conentu, gdzie można zobaczyć jak wyglądały #polskiedomy i ludzie na przestrzeni czasu.
#zgadnijktorytorok
Tytuł: Ostre cięcie. Jak niszczono polską kolej.
Autor: Karol Trammer
Gatunek: literatura faktu / reportaż
★★★★★★★★★☆
Książka gruntownie wyjaśnia, jak od 1989 roku kolejne rządy, zarządy kolei, konkretni ludzie i doktryna wygaszania popytu unicestwili 25% długości połączeń kolejowych.
Dla mikoli dużo danych, źródeł i szczegółowych opisów wydarzeń. Kilkanaście dobrych fotografii. Gorąco polecam, świetna książka.
#bookmeter #reportaz #ksiazki #czytajzwykopem #kolej
@DerMirker: #mathnazi :p
@BrakPomysluNaNick: Agonia o służbie zdrowia jest chwalona, ale chyba jest bardziej dziennikarska, niż ekspercka a takie jest Ostre Cięcie. Trammer jest znawcą tematu, Kapusta jest dziennikarzem.
fakt, wygaszano popyt, fakt, likwidowano połączenia, ale nie robiono tego, bo ktoś miał taki kaprys. kolei regionalnej w latach 90. nie dało się utrzymać w takiej formie w jakiej została odziedziczona po komunie - nie z drogim w utrzymaniu i nieprzystosowanym do regiolnego ruchu taborem (ciężkie spalinowe lokomotywy albo parowozy!), nie
@Im_from_alaska: ale z tym autor nie kłócił się. Wskazuje na przykład Czechy, które zmieniły swoje podejście do kolei (szynobusy, ograniczenie obsługi, postawienie na regularność). IMO teza jest taka, że nikt po prostu nie znalazł się z wizją jak przemodelować zastaną kolej, więc systematycznie pozbywano się kolejnych połączeń bo tak było łatwiej. Nawet nie korzystano z rozwiązań innych państw,
Weź, bo zarzucasz książce pokazywanie jednej strony monety, a sam nakręcasz się pod jedną tezę.
Sam przykład LKR pokazał, że się dało tylko #!$%@? przepisy i PKP-owski monopol nie pozwoliły na rozwój już wtedy kolei samorządowej.
Nawet teraz samorządy muszą przejmować linie od TLK'i, żeby przywrócić je do stanu używalności ale cały czas nie jest to odpowiedź na to po jaką
W LKR popełniono jeden błąd, który całe to przedsięwzięcie spisał na straty na samym początku i monopol PKP nie ma z tym nic wspólnego - otóż kupiono z Danii zespoły trakcyjne przystosowane do obsługi połączeń ekspresowych (pal licho wyposażenie, konstrukcyjnie te pociągi były nie przystosowane do ruchu lokalnego i
Na marginesie, o ile dobrze kojarzę, SP32 zamówiono i dostarczono jeszcze za czasów PRL (może jakieś ostatnie sztuki przyszły
@zkmowiec: Przede wszystkim też en57 których nadal bez modernizacji są w ruchu setki jednostek dziennie ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Komentarz usunięty przez autora
@Im_from_alaska: @DerMirker
Odwołam się tutaj do przykładu z mojego podwórka - linii Tarnów - Szczucin.
W czasach świetności ta linia obsługiwała przede wszystkim pracowników Zakładów Celulozy w Niedomicach oraz Zakładów Mięsnych, Tamelu i Zakładów Mechanicznych w Tarnowie. Przystanki były postawione bezpośrednio przy zakładach, rytm kursów był dostosowany do poszczególnych zmian. To były dziesiątki tysięcy ludzi, którzy