Wpis z mikrobloga

via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
poratujcie mnie drodzy użytkownicy #linux #opensuse - jak ustawić na tym ekhm pięknym systemie STAŁY ADRES IP, zamiast #dhcp ? uruchamiam #yast2 w konsoli na komputerze do ma robić za serwer, jest opcja ustawienia adresu statycznego wpisuje:

ip 192.168.0.15
maska 255.255.255.0

(dane z ip address, sieć po DHCP działa)

i nie ma neta po restarcie, dlaczegóż? co robię źle? wiem że jestem totalna zielonka w sieci... na YouTube wszystko wygląda tak prosto...

czy jest na sali jakiś specjalista od Susła, który powie mi co i jak? przecież to nie może być takie trudne ¯\_(ツ)_/¯

#siecikomputerowe #pytanie
  • 16
@hiperchimera: Adres musi być z takiej samej podsieci. Jeśli twój router przydziela adresy 192.168.0.x to komp również musi mieć adres z puli 192.168.0.x.

Dodatkowo musisz ustawić bramę, czyli adres ip routera.
@hiperchimera: to Twoja piaskownica... zrob jak chcesz :D I to i to bedzie dzialac.. tylko jak robisz staly adres ip to musisz go wykluczyc z puli DHCP, bo serwer DHCP moze Ci go przydzielic dla innej maszyny i bedzie konflikt adresow...

A tak w ogole czemu OpenSuSE ?
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@magda_em: jakbym chciał się stresować dalej to bym nie pytał, są też zapewne tematu w których Ty jesteś zielona i pytając kogoś oczekujesz odpowiedzi a nie wyzwisk że tak się nie robi...

@sq4ind: moja sieć domową to jeden komputer, jeden laptop i dwie komórki po wi-fi, dorwałem terminal Dell Wyse za śrubki bo chce się nim pobawić i uzupełnić ew. wiedzę...

jeśli coś źle robię, to proszę o wskazówki na
@hiperchimera: hmmm wiekszosc przedsiebiorstw teraz uzywa CentOS'a jako glowny linuxowy system... wiec OpenSuSe to tak srednio... Nawet jak przejrzysz ogloszenia o prace to raczej OpenSuSe sie nie pojawia... idz w CentOS'a od razu... i blagam - nie wylaczaj SELinux'a jak napotkasz problemy, tylko diagnozuj i naprawiaj:)

Jak cos to wolaj z checia podpowiem, odpowiem na pytania.
via Wykop Mobilny (Android)