Wpis z mikrobloga

Koszt wynajęcia Antonowa to 12mln PLN. Załadowano 80ton, 1050m3 ze 1200m3. Pojemność 747-8 to 850m3.Ekonomiczniej byłoby ogarnąc dwie mniejsze maszyny. Jedną mogli skierować do Wrocławia a druga do Warszawy i podzielić logistykę po kraju, żeby szybciej rozdysponować sprzęt. Niestety przeważył wariant propagandy. Ma być naj naj naj! Kosztem portfela obywatela, którego własnie tak kupuje się przed wyborami.
PS: Orban wysłał 7szt Wizzairów, jeden za drugim.

#bekazpisu #koronawirus #polityka #4konserwy #neuropa #zdrowie #januszebiznesu
widmo82 - Koszt wynajęcia Antonowa to 12mln PLN. Załadowano 80ton, 1050m3 ze 1200m3. ...

źródło: comment_1586879134Fhn2dOU3zekArgF8ddjqwz.jpg

Pobierz
  • 30
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@wacetob: @frugom:
Lufthansa chwali się, że pasażerskim Airbusem A350 przewiozła 30 ton sprzętu ochronnego. Aspekt "lekkości" sprzętu ochronnego jest już uzględniony. Sama Lufthansa podkreśla "The protective gear is very light but spacious".
Ma tej podstawie można zatem estymować, że wystarczyłyby 3 samoloty pasażerskie, by przewieźć 80 ton sprzętu ochronnego, które przywieziono Antonowem-225. Dreamliner jest podobnej wielkości właśnie do Airbusa A350.
https://twitter.com/lufthansaNews/status/1242801130385690625
Właśnie ze względu na ekonomikę Dominika Kulczyk
  • Odpowiedz
@widmo82: ja nie twierdzę, że się da 4 samolotami to przetransporotwać. Osobiście bym poczekał na komentarz ile kosztowal lot an 225. Bo ten 12 milionów to cena z sufitu. Ciekaw jestem tylko czy cztery loty 787 będą tańsze od 1 lotu an 225. Wez pod uwagw koszty operacyje na lotniskach, koszt załogi. Nie tylko samo paliwo.
Jeżeli an 225 będzie droższy to wychodzi teza, że prywatne jest lepsze od państwowego.
  • Odpowiedz
@wacetob: Lufthansa chwali się, że pasażerskim Airbusem A350 przewiozła 30 ton sprzętu ochronnego. Aspekt "lekkości" sprzętu ochronnego jest już uzględniony. Sama Lufthansa podkreśla "The protective gear is very light but spacious".
Na tej podstawie można zatem estymować, że wystarczyłyby 3 samoloty pasażerskie, by przewieźć 80 ton sprzętu ochronnego, które przywieziono Antonowem-225. Dreamliner jest podobnej wielkości właśnie do Airbusa A350.
W przypadku AN225 płacisz za ewntualna możliwość przetransportowania ogromnego gabarytu. Tutaj
widmo82 - @wacetob: Lufthansa chwali się, że pasażerskim Airbusem A350 przewiozła 30 ...

źródło: comment_1586966532fzZyquAjcFO5j8d2UKqFgk.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
@widmo82: ja jestem tego świadom. Afera z tyłka, ale możemy się zabawić w drobną kalkulację. Trzeba być chyba nie spełna rozumu, żeby wierzyć, że lot AN-225 kosztował 12 milionów PLN. Racjonalny koszt podany w paru źródłach to 30.000,00 USD/h. Porównajmy lot w jedną stronę.
1. Lot AN-225,
10 h x 30.000,00 USD/h x 4,2 PLN/USD = 1.260.000,00 PLN
2. 3 x lot B787
minimalna pojemność 787 to 250 osób. Przyjmijmy tą ilość miejsc.
Średni koszt biletu w klasie ekonomicznej do Pekinu z Warszawy to ok. 1700,00 PLN. Są droższe, ale tutaj nie mamy kosztów cateringu dla 250 osób
  • Odpowiedz
@wacetob: nie bede sie z tobą spierał o koszty z różnych względow, ale argument, ze logistycznie lepiej gdyby to było rozdysponowane na kilka maszyn w rózne czesci kraju - nie da się podwazyć.
  • Odpowiedz
@wacetob: PS:
Witold Jurasz, prezes Ośrodka Analiz Strategicznych, szacuje, że przez lata koszt wynajęcia Antonowa An-225 na trasie, jaką pokonał lecąc z Chin do Polski, oscylował w granicach 3 mln dol.
  • Odpowiedz
@widmo82: Mirku moje PS2.
Zobacz sobie ten filmik https://www.youtube.com/watch?v=otvUtIqtv3U . Masz tam informację:
- lot z Pragi do Perth w maju 2016 kosztował 3 miliony USD
Z Pragi do Perth jest dwa razy dalej niż z Pekinu do Warszawy (nie wiem skąd An 225 leciał do Wawy).
Dochodzi kolejne lub nawet dwa dodatkowe międzylądowania - dodatkowe koszty operacyjne plus czas.
Ładunek wagowo większy, ale nieznacznie. 119 ton, w filmiku
  • Odpowiedz
lecąc z Chin do Polski, oscylował w granicach 3 mln dol.


@widmo82: czyli to jest te 12mln ktore kwestionujesz. Cena zależna też jest od popytu i opłat lotniskowych/logistycznych, które bardzo podrożały w Chinach.

(nie wiem skąd An 225 leciał do
  • Odpowiedz
@widmo82: Tianjin, czyli Pekin ;) 100 km do Pekinu. Dzięki za uzepełnienie.
Wiedzę zawsze można uzupełnić. Warto nie dać się manipulować w jedną czy w drugą stronę. Szkoda czasu i sił ;)
  • Odpowiedz