Wpis z mikrobloga

Dobry wieczor,
Moze ktorys z wykopowych wasatych januszy co maja passerati cos pomoze.

Pacjent: Passat b5/ 1.9 TDI / po lifcie
Opis problemu: Od kilku miesiecy problem ze spadkiem mocy w samochodzie. Nie ma reguly, czasem 50 km ani razu moc nie zaniknie, a czasem na takiej samej trasie kilka.
Nie ma reguly na ktorym biegu to sie dzieje, moze byc juz przy odpaleniu na 1/2 a albo na 5 jak sie rozpedzam.
Pomaga zgaszenie i zaplenie silnika.

Co bylo zrobione: Passat byl u mechania 2 razy z tego powodu. Za pierwszym razem wymieniono elektrozawor gdzies przy turbinie (?) - nie wiem dokladnie, nie znam sie. W rezultacie przez okolo 1.5 miesiaca byl spokoj i chodzil jak zabrany prosto od Hansa z garazu. Po tym czasie problem powrocil w te samej postaci.

Druga wizyta to wymiana czujnika gdzies na rurze wydechowej i zalatanie jakiej dziurki (?)
Pomoglo na jakis tydzien, i problem znowu wrocil.
Za kazdym razem po podleczeniu do komputera nie wykazywalo zadnych problemow wskazujacych na turbine.

Komentarz mechanika jeszcze: Oleju nie bierze, turbina cala. Nie wie skad taki problem.
Co nie wrozy dobrze, zeby dawac znowu do tego samego mechaniora ( ͡º ͜ʖ͡º)

Ktos cos?
#motoryzacja #mechanikasamochodowa #janusze #passat
  • 16
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@Fexo: zapieczone kierownice/gruszka turbiny, niesprawne podciśnienie od turbiny, zawór N75, nieszczelny dolot - tutaj masz słowa klucze, poczytaj, poszukaj. Pod kompem na pewno wychodzi błąd przeładowania.
  • Odpowiedz
@Fexo: wygląda na egr, zawór recyrkulacji spalin, piszesz ze wymieniony ale może być jakiś czujnik, nieszczelność albo mechanik wstawił używkę i tez się zepsuł.
  • Odpowiedz
@WatchYourBack: Prawda, teraz jak napisales to tak faktycznie mowil mchanior. Dlatego elektrozawor wymieniany byl, bo teoria byla ze blad przeladowania spowodowany jest blednym wskazaniem
  • Odpowiedz
@Fexo: bo resetują się ustawienia, turbosprężarka nie została jeszcze przeładowana (błąd zostaje w pamięci, ale nie jest aktywny), do momentu ponownego przeładowania jedzie pełną mocą.
  • Odpowiedz
@Fexo: Najlepiej by było zrobić loga z parametrów, gdy występuje ten problem. Jak nie ma błędów to może ktoś zrobił jakiegoś chipa i powywalał zgłaszanie usterek aby klient nie wracał jak mu check się zapali.
  • Odpowiedz
@Fexo: Jak to passat B5 to możesz nawet kupić kabel za 20zł który z programem VCDS lite w przypadku passata B5 ma możliwości takie jak sprzęt z ASO.
  • Odpowiedz
@Fexo: od siebie mogę dodać tylko, zobacz czy gdzieś przewody nie przerywają. generalnie odradzam ci sugerowanie się diagnostyką przez internet. oddaj do gościa co się zna na mechanice, bo część mechaników pierwsze co zrobi jak przyjmie auto to pyta na forach branżowych co może być przyczyną usterki
  • Odpowiedz
Miałem ten sam problem, identyczna sprawa wymieniłem Czujnik ciśnienia doładowania -G31- z czujnikiem temperatury zasysanego powietrza -G42 i problem znikł 1.9 tdi oznaczenie silnika AVF
  • Odpowiedz