Aktywne Wpisy
orlen_lite +33
Pamiętamy o Bohaterach Powstania Warszawskiego. Bądźmy razem w godzinę „W”!
#powstaniewarszawskie #powstanie #warszawa #wojna
#powstaniewarszawskie #powstanie #warszawa #wojna
Szumny +215
Tak ogółem to ochajtałem się w piątek z @lunaria xD
#zwiazki #chwalesie #wykop #rozowepaski #logikaniebieskichpaskow
#zwiazki #chwalesie #wykop #rozowepaski #logikaniebieskichpaskow
Ile dokupiłem tym razem?
Po ostatnim wpisie, na giełdzie amerykańskiej zaczeły się prawdziwe zawirowania, sami wiecie czemu. Zwykle kupowałem za 2k PLN co miesiąc. Tym razem zacząłem kupować już w trakcie miesiąca. Najpierw po trochu.. i na koniec jeszcze troche przed i po ogłoszeniu wyników produkcji/sprzedaży za Q12020. Jednocześnie, tak jak pisałem ostatnio w osobnym wpisie... przez najbliższe miesiące będę inwestował większymi kwotami, ok 4k PLN/miesiąc bądź więcej, jeżeli cena akcji Tesli będzie jeszcze bardziej nurkować
- 9 marca kupiłem 0.28 akcji w cenie 628.90 USD/akcja
- 16 marca kupiłem 0.36 akcji w cenie 464.12 USD/akcja
- 18 marca kupiłem 0.44 akcji w cenie 355.12 USD/akcja
- 2 kwietnia kupiłem 1 akcje w cenie 478 USD/akcja
- 3 kwietnia kupiłem 1 akcje w cenie 498.63 USD/akcja
- 3 kwietnia kupiłem 0.06 akcji w cenie 500.76 USD/akcja
co od ostatniego wpisu daje ~π akcji za łączną kwotę 6259.15 PLN, co daje średnią cenę 479.37 USD/akcje. Jednocześnie mój wkład własny zwiększył się w tym miesiącu o 28.66%
Dzięki czemu obecnie posiadam dokładnie 22 akcji Tesli.
TR;DR;
# Liczba posiadanych akcji TSLA: 22 (20 akcji w mBanku, 2 w Revolucie)
# Wartość portfela: 10,560.22 USD / 44,834.36 PLN
# Wkład własny: 7,029.91 USD / 28,307.15 PLN
# Średnia cena zakupu akcji: 328.63 USD/sztukę
# Zysk/Strata: +58.39% (+ 16,527.22 PLN)
# Uzbierałem obecnie ~16.61% Tesli Model Y *
# Do uzbierania zostało 83.39% : 225,153.00 PLN
# Gdyby cena akcji staneła w miejscu, a ja co miesiąc dokładałbym 2k PLN, to Tesle kupiłbym w: Sierpień 2029 (poprzednio: Marzed 2029)
# Liczba osób obserwująca tag #zbieramnatesle: 1640 (+41)
# Liczba osób, która dopisała się do mikrolisty, by dostawać powiadomienia o kolejnych wpisach: 173 (+3)
Poprzednie zestawienia:
2020-03-05, 2020-02-03, 2020-01-01, 2019-12-04, 2019-11-06, 2019-10-25, 2019-07-24, 2019-07-03, 2019-06-05, 2019-05-24
Ciekaw jesteś jak to się skończy? Dopisz się do listy, jeżeli chcesz być wołany do kolejnych wpisów, badź zacznij śledzić tag #zbieramnatesle
#tesla #samochody #elonmusk #modely #gielda #januszemotoryzacji #januszeinwestowania
Bardziej do tego nawiązuje czy nie obawiasz się trzymać tych pieniaszkow nijako u "posrednika".
@d___b: chodzi o koszt pozyskania dodatkowego kapitału poprzez emisje dodatkowych akcji. Tesla rozwadniając akcje stosunkowo niewiele może zebrać całkiem pokaźną kwotę. Ford praktycznie nie ma takiej opcji.
Po pierwsze, proporcjonalną do rezultatów, więc wszystko jest fair. Po drugie... wygląda, że Elon jeszcze na swoją wypłate poczeka, bowiem:
1.pozyskanie funduszy z dodatkowej emisji akcji to działanie na szkodę akcjonariuszy i praktyki z lat 90, nieefektywnych zarządów. .
2.Poza tym 350 milionów premii to jest jakaś niespotykana suma i to jeszcze od kapitalizacji która ma się nijak do rezultatów bo rezultaty są marne.
3. Tesla ma nie oberwać zmniejszonym popytem? Po pierwsze kwestia depozytów, po drugie dopływu gotówki. Przecież Tesle są wydawane z opóźnieniem tak czy siak.
4. Były głosy
To nie takie proste. W teorii masz racje, ale w praktyce.. nie do końca. Np. Ostatnio po tym jak Tesla ogłosiła, że rozwodni swoje akcje (z tego co pamiętam o jakieś 2%), to kurs akcji podskoczył o 7%. Myślisz, że akcjonariusze byli smutni z tego powodu?
Większość ludzi nawet nie słyszała o rozwodnieniu akcji bo to tacy niedzielni inwestorzy dlatego kurs skacze jak chce. W Tesli widać oznaki słabych zarządów takie jak obniżka marży, ogromne premie w opcjach i to na podstawie wyceny giełdowej. Jakby zestawić Teslę z takim Apple i ich CEO to widać same przeciwieństwa jak działa wzorowa firma i jak działa firma z problemami. Mnie śmieszy że C/Z nie jest brana pod uwagę jako
@d___b: wiesz jak działa amortyzacja sprzętu? Wybudowali nową fabrykę. Stworzyli nowe linie produkcyjne dla Modelu Y. Dopóki to się nie zamortyzuje, marża będzie niższa.
czyli jednak nie rozumiesz jak to działa. Koszt nowego sprzętu musi zostać pokryty przez zyski z nowo wyprodukowanych aut. Zakłada się, że nowa linia ma żywotność X lat (lub Y wyprodukowanych jednostek)) a następnie koszt jej produkcji rozkłada się na te X lat. Im więcej aut w tym czasie się wyprodukuje, tym lepiej, bo mniejszy koszt per
odniosę się tylko do jednej rzeczy:
LOL..
dwa razy mniejszy zasięg, za dwa razy większą cenę. No gratuluje.
@d___b: to samo myśleli analitycy, że jak Model Y zapowiedzieli na jesień 2020, to pewnie będzie na wiosne 2021. Tymczasem, się zdziwili, jak produkcje rozpoczeli w połowie lutego i już dostarczają je do klientów.
Celem Tesli nigdy nie było tworzenie najlepszego samochodu. Gdyby to było, to priorytetem byłby Roadster, i modele X
@d___b: ciekaw jestem na jakich wyliczeniach się opierasz. Ile Tesle kosztowało stworzenie modelu S a ile Porshe ich Taycana. Od tych wszystkich kosztów Tesli, powinieneś m.in. odjąć wydatki na superchargery (których Porshe nie ma) i np. jeszcze na program autonomii.
@d___b: tak z ciekawości, masz własną firmę? Wiesz, że często firmy specjalnie balansują na krawędzi zyskowności, by całość zysków wrzucać w inwestycje? Ile nowych fabryk Porshe postawiło w między czasie? Podczas ostatniego earnings call nawet analitycy, którzy mają niedźwiedzie targety na Tesle, pytali ją, czy nie powinna teraz przypadkiem jeszcze więcej inwestować, na