Wpis z mikrobloga

Ktoś używał VR do projektu domu?
Będę się budował, mam dwa projekty które sobie zrobiłem w Sweet Home 3D, mam chińskiego cardboarda ale nie wiem jak to pooglądać w VR z przemieszczaniem się po modelu.
SH3D oferuje opcję eksportu do .obj ale potem import do sketchfab nie działa poprawnie (problem z teksturami), a-frame z jakiegoś powodu nie ładuje modelu poprawnie, a apki na androida nie znalazłem (była kiedyś widzę obj2vr polecana w kilku miejscach - ale jest już niedostępna).
Jestem gotowy kupić oculusa lub vive (bezprzewodowy cosmos?) ale czytam już internet na ten temat trzeci dzień i jestem w kropce. Widzę że są rozwiązania typu luxwalker, eyecadvr albo import do unity ale nie jestem przekonany do żadnego z nich (a szczególnie do pierwszych dwóch z perspektywy ich kosztu). Jakby ktoś się podzielił pomysłami, albo może już coś takiego robił...

#vr #virtualreality #oculus #oculusrift #oculusquest #htcvive #vive #budownictwo #projektowanie
  • 3
@kjut_dziewczynka: architekta/projektanta juz mam, wypracowal mi jakis rzut (nie kupuje projektu - specyficzne potrzeby). wiem ze sa firmy ktore zrobia za mnie i wypozycza mi nawet gogle na pare dni ale za pare tysi to ja sobie moge kupic niezly set vr ;-)
a po co? no nie wiem, zeby poczuc odleglosci bardziej naocznie? tak, mysle ze po to :P
@puexam jedyne co mi przychodzi do głowy to taki program do renderowania twinmotion, można w nim zaimportować plik o rozszerzeniu .obj i są w nim jakieś funkcje renderingu vr, albo chociażby możliwość spaceru po modelu, ale nigdy z tego nie korzystałam. Program jest od niedawna darmowy i działa na unreal engine