Wpis z mikrobloga

Mireczki,

Planuję kupić swoją pierwszą #szosa, a konkretnie gravela. Będę głównie jeździł po mieście - biuro, znajomi, knajpy...
Jednak zdarzy mi się również wyruszyć poza miasto na przejażdżki.

Myślę, że znalazłem rower, który podoba mi się i pod względem osprzętu i wyglądu.

http://skleprower.pl/rower-octane-one-2019-gridd-flat-28-shimano-deore-1x10-p-294.html

Czy macie coś do powiedzenia na temat:

- tego roweru?
- tego sklepu?

Będę wdzięczny za każde ciekawe słowo!

#rower
  • 43
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

  • 1
@klark: A to nie jest tak, że gravela definiuje bardziej geo i przeznaczenie?
Niż to, czy ktoś preferuje baranka/flat?
Jeżeli polecasz tribana, to spójrz proszę na moją odpowiedź wyżej do zorkiego - mógłbyś po krótce dołożyć swoje 3 grosze do tych wątpliwości?
  • Odpowiedz
@novyr9: gość z twojego serwisu ma racje. Jak pytasz o Audi to nie kupujesz Dacii :)
i zaden hejt, przynajmniej z mojej strony. Teraz gravele w modzie to masz dużo znawcow tematu z dekatlonu :) Gravele powinny miec baranka z reguły :) niechce mi sie zagłębiac bardziej w specyfikacje ale na pierwszy rzut oka to troche mało miejsca na opone szersza w tym octane. co nie zmiania faktu ze to
  • Odpowiedz
@novyr9: > Cenowo wychodzi to prawie to samo co taki Octane, dlaczego uważasz tribana za lepszą propozycję?
Bo Octane to ani gravel ani szosa, kierownica prosta, napęd z grupy MTB.
Na dzień dobry masz 600zł różnicy, a jak porównasz cenę z Tribanem z prostą kierownicą to się okaże, że jednak różnica jest spora (klamkomanetki są drogie, więc z barankiem cena wyższa).
  • Odpowiedz
  • 2
@novyr9 nie, gravel ma zawsze baranka, najczęściej z flara. Fitness ma zawsze prosta kierownice i nie ma amortyzatora. To tak jak byś napisał, że cross to taki fitness z amortyzatorem.
W cenie 3,5kzl nie ma nic lepszego niż ten triban, chyba, że uda Ci się coś upolować na wyprzedażach, ale to nie ten czas.
  • Odpowiedz
@novyr9: Gravela definiuje kierownica typu baranek, geometria endurance i możliwość montażu szerokich opon, od tego roku producenci zaczynają też montować typowo gravelowe napędy. To co podałeś, to fitness, bez względu na to, co podaje producent i sklep. Ani to gravel, ani nie ma ramy endurance, jedynie spełnia wymagania co do opon, pewnie 38c tam wejdą. Gość z serwisu pewnie sklepowego? Wiadomo, że nie poleci Tribana, który jest dostępny wyłącznie u
  • Odpowiedz
  • 1
@shirq: Dzięki bardzo za wnikliwą analizę.
Czy ewentualnie jesteś w stanie polecić coś w ramach do 3500 PLN? Moje szukanie gravela wzięło się z polecenia przez kolegę, jako rower do mojego zastosowania - czyli wjechania też na szutr i generalnie nie obchodzenia się z nim jak ze szkłem.
Nie ukrywam, że malowanie fajne było tu też atutem.
  • Odpowiedz
@novyr9: Wbrew pozorom 3500zł na gravela, to jest niestety dość mała kwota, bo jest to jeszcze "nowość" i wszędzie sobie za takie rowery wołają duże pieniądze. Poza Tribanem RC500 był RC520, ale podrożał 300zł, jest Esker 2.0 z alu widelcem i 4.0 na stalowej ramie, ale wygląd jest specyficzny i już ciężko dostać zeszłoroczne, są Mariny, Romet Aspre i Boreas. Od lepszych producentów chyba nic w tej cenie nie dostaniesz,
  • Odpowiedz
@novyr9: fajny ten octane, w tym sklepie co podałeś jest też ciekawy
http://skleprower.pl/breezer-radar-cafe-2019-shimano-deore-1x10-p-202.html
IMO gravel też nie musi mieć baranka - po prostu można brać to co będzie wygodniejsze. Z resztą jest masa kierownic innych niż proste i baranki - każdy może wybrać co mu pasuje.
Przede wszystkim gavel to szutrowiec i na takim rowerze właśnie spokojnie po szutrach pojeździsz.
  • Odpowiedz
  • 1
@bajcik: Hej dzięki za opinię.
Jakbyście jeszcze razem z @brachistochrona: i @shirq: powiedzieli, gdybyście mieli wybierać pomiędzy Octanem a Canyonem Roadlite AL 6.0, to co byście wzięli? Canyon jest sporo tańszy, niebieskie malowanie tylko dostępne. Ja chyba w głowię mam już decyzję ale z chęcią usłyszę Wasze opinie.
  • Odpowiedz
@novyr9: Z tych dwóch osobiście brałbym Canyona ze względu na w pełni karbonowy widelec, pełną grupę Sora i dwa blaty na korbie, to zawsze większy zakres przełożeń, do tego cena jest niska, nawet w tanim Decathlonie porównywalny Triban jest droższy i gorszy. Jeżeli byś się zdecydował, to jeszcze jedną rzecz musisz wziąć pod uwagę, jak teraz spojrzałem, to Canyon ma fabrycznie opony 30c i max prawdopodobnie 32c. Tu Octane ma
  • Odpowiedz
  • 1
@shirq: Kumpel mi jeszcze napisał, że Canyon jest dość agresywny w geo i dla pleców może to być średnie (bywają problemy z tym u mnie).
  • Odpowiedz
@novyr9: Tylko, że Octane też ma agresywną geometrię :)

@bartman28: Niby w jakim sensie? Tylko koła mogą sprawiać problemy, ale jeżeli coś jest nie halo, to Decathlon wymienia na inny egzemplarz. Niby co innego w rowerze miałoby się zepsuć?
  • Odpowiedz
@shirq: serwis w tej sieci sklepów jest bardzo różny. w moim miescie z tego co wiem jest tragiczny. nie uznawali wszystkiego. O umiejętnosciach serwisantow nie wspomne. np. wymiana przerzutki (czy tam haka) konczyła sie tym ze klient po wyjsciu ze sklepu wsiadał na rower i przerzutka sie wkręcała w szprychy.
Najszczesciej padały suporty, ośki, całe piasty, połamane szprychy, przepuszczające wolnobiegi, stery i masa innych rzeczy. One są zwyczajnie ''n---------e'' np.
  • Odpowiedz
  • 0
@bartman28: @shirq: Mój znajomy oddał swój rower do Decathlonu, niby zrobili ale coś mu nie leżało. Oddał do małego porządnego prywaciarza, okazało się, że mu zmasakrowali rower. R-------i nowe stery, uszczelki zniszczone. Amortyzator był chyba młotem walony bo widać na rurze - montowali właśnie go...
  • Odpowiedz
@bartman28: Piszesz o jakichś patologiach serwisowych. Sama jakość rowerów jest ok, ale po zakupie trzeba wszystko samemu obejrzeć albo oddać na profesjonalny serwis. Gwarancję sklep ma bardzo dobrą i potwierdza to praktycznie każdy, tak samo jak to, że w serwisie Decathlonu pracują ludzie nieznający się na rowerach. Pół wykopu jeździ na Tribanach i poza problemami z kołami nie słyszałem o żadnym przypadku, które opisałeś, na forach rowerowych także. Sam kupiłem
  • Odpowiedz
@shirq: tylko co to ma wspolnego z dobrą gwarancją, wymiana na inne podzespoły co chwile ? klient kupuje rower zeby jezdzic a nie co chwile wstawiać (jeszcze lepiej wysyłac) do serwisu. dosc juz o tej firmie.
polece wszystkie roweru wymienione w tym wątku oprocz Deca i Rometa :)
  • Odpowiedz