Wpis z mikrobloga

@KawaJimmiego: nie czytałem strategii błękitnego oceanu, ale po tym co szybko zerknąłem w google brzmi ciekawie i może przeczytam. Wydaje mi sie, ze te strategie mogą się uzupełniać, a różnice nie są znaczne bo obie książki poruszają inne problemy. Lean startup mógłbym w zasadzie sprowadzić do: nauka jest najważniejsza (ważniejsza od tradycyjnych statystyk i przyrostów), żeby się dobrze uczyć musisz dobrze to mierzyć i wykonywać testy, i podejmowanie decyzji czy
  • Odpowiedz
@KawaJimmiego: autor twierdzi że nie powinno się zakładać niczego o potrzebach klientów, ale również słuchać bezpośrednio tego co mówią, bo bardzo często sami nie wiedzą czego naprawdę chcą. Generalnie uczenie wg lean startup to nauka przez testy np. A/B (przedstawianie dwóch lub więcej wersji produktu różnym klientom) i obserwacja reakcji klientów.
  • Odpowiedz
@KawaJimmiego: nie wydaje mi się żeby była jakaś złota metoda na to, bo w każdy biznes jest inny, ale można wyczytać kilka dobrych wskazówek, np. cohort analysis czyli mierzenie poszczególnych grup klientów (grupy wg ważnych dla nas akcji, tak jak na zdjęciu). Poza tym w książce są liczne przykłady z prawdziwych firm i ich problemów, nie tylko na temat testowania.
Vickers213 - @KawaJimmiego: nie wydaje mi się żeby była jakaś złota metoda na to, bo ...

źródło: comment_1584274475wPwyd9zhKOM83vDWszznCH.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz