Aktywne Wpisy
ChickenDriver2 +40
Naprawdę dziwią mnie ludzie, którzy marnują swoje życie i nie patrzą w przyszłość, choć mają wszelkie możliwości, by bylo lepiej.
Przykład 1 - księgowa, firmowe gestapo. 57 lat, ojciec po drugiej stronie, matka 90+, brak dzieci i męża. Spala się po 9-10 godzin w naszej robocie mieszkając idealnie w połowie drogi między moim miastem a dużym miastem z ogromnym rynkiem pracy. Teraz jest ciężko, ale robi 20 lat. Przez te 20 lat
Przykład 1 - księgowa, firmowe gestapo. 57 lat, ojciec po drugiej stronie, matka 90+, brak dzieci i męża. Spala się po 9-10 godzin w naszej robocie mieszkając idealnie w połowie drogi między moim miastem a dużym miastem z ogromnym rynkiem pracy. Teraz jest ciężko, ale robi 20 lat. Przez te 20 lat
Atypical +389
Mirki co się o------o i podzieliło rodzinę.
Siostra z mężem była miesiąc temu u naszej kuzynki i na miejscu zobaczyli jak jej pięcioletnie dziecko z jakimś spektrum autyzmu siedzi w kojcu z zamkniętym Labradorem i rzuca malutkim kotkiem, szarpie go, kopie i depta. Szwagier od razu zabrał tego kota na ręce tłumaczy temu dziecku ale wiadomo nie dociera bo drze się i pokazuje że chce kota.
Gdy przyszła kuzynka i zaczęli jej tłumaczyć co
Siostra z mężem była miesiąc temu u naszej kuzynki i na miejscu zobaczyli jak jej pięcioletnie dziecko z jakimś spektrum autyzmu siedzi w kojcu z zamkniętym Labradorem i rzuca malutkim kotkiem, szarpie go, kopie i depta. Szwagier od razu zabrał tego kota na ręce tłumaczy temu dziecku ale wiadomo nie dociera bo drze się i pokazuje że chce kota.
Gdy przyszła kuzynka i zaczęli jej tłumaczyć co
czyli
Polski Fiat/BOSMAL 126p Cabrio
Na przełomie lat 80. i 90. XX wieku w Fabryce Samochodów Małolitrażowych produkowano na licencji włoskiego Fiata model 126p o oznaczeniu FL, będący rozwinięciem pierwszej wersji samochodu, oznaczonej jako ST. W międzyczasie Ośrodek Badawczo-Rozwojowy Samochodów Małolitrażowych BOSMAL, działający przy FSM, opracowywał model Beskid, który ostatecznie nie został wdrożony do produkcji; samo FSM negocjowało z FIATem umowę na rozpoczęcie produkcji modelu Cinquecento – wówczas FSM zostało sprywatyzowane i przejęte przez włoski koncern i przyjęło nazwę Fiat Auto Poland.
Zanim jednak nastąpiła zmiana właściciela Fabryki, kierownictwo zakładu zleciło w 1990 roku opracowanie przez BOSMALa wersji kabriolet, opartej o malczana , mającej poprawić sytuację rynkową wyrobu samochodopodobnego, która była mocno zachwiana przez import używanych aut z Zachodu. Pojazd oparto o model 126p FL; w przeciwieństwie do niefabrycznych przeróbek, kabriolet był autem częściowo produkowanym w BOSMALu, gdzie składano go i wykańczano zgodnie z życzeniem klienta. Średni czas oczekiwania na kaszlaka kabrio wynosił od trzech do sześciu miesięcy.
BOSMAL 126p Cabrio w miejsce dachu otrzymał sztywny pałąk za drzwiami, wzmocnienia podłogi i progów, mające poprawić sztywność nadwozia. Materiałowy dach posiadał okienka boczne i tylne. Na specjalne zamówienie montowano dodatkowe wyposażenie poprawiające komfort podróży
oraz zestaw wzmacniający silnik do 30 KM, w miejsce standardowych 24 KM; ten wzmocniony potrafił rozpędzać się do około 120-130 km/h.
Otwartego malczana produkowano od 1991 do 1995 roku w krótkich seriach; pojazd nie przyjął się na polskim rynku; z 507 egzemplarzy które wyprodukowano, około 400 zostało wyeksportowanych, głównie do Niemiec.
#samochody #motoryzacja #ciekawostki #gruparatowaniapoziomu #fsm #fiat #126p #autakrokieta
@SonyKrokiet: Rzadki przypadek eksportu aut z Polski do Niemiec, a nie odwrotnie. ( ͡º ͜ʖ͡º) #pdk
@SonyKrokiet:
78 milionów PLZ.
Czyli 7 800 PLN.
@fajnyprojekt: @SonyKrokiet: ale trzeba przyznac ze fajny jak na tamte lata, i na dzisiejsze lata tez spoko z uwagi na nostalgie, pamietam jak w miodowych latach jechali takim na ryby.
@SonyKrokiet: tak to jest polaki zawsze biedaki. najwiecej niemcy zarobili na polskim cudzie techniki ( ͡° ͜ʖ ͡°)