Aktywne Wpisy
![gokusan](https://wykop.pl/cdn/c3397992/gokusan_zYfGtlM5nL,q60.jpg)
gokusan +444
![gokusan](https://wykop.pl/cdn/c3201142/68d73b978d62c809d15b2d612a2ec081262409110c006080cc3e6b35c1b609d8,w150.jpg?author=gokusan&auth=59bcdb3d959ffdfe7c263c8b7493976c)
źródło: temp_file2143098535686659606
Pobierz![Malinowy_nos](https://wykop.pl/cdn/c3397992/Malinowy_nos_MmMRlldfel,q60.jpg)
Malinowy_nos +307
![Malinowy_nos - Piękny poranek we Wrocławiu ( ͡° ͜ʖ ͡°) #wroclaw #mpkwroclaw](https://wykop.pl/cdn/c3201142/5a903f1a0d8deb95f86396a0df45a8afa43bd89d75d7d121fea146da8597bae4,w150.jpg?author=Malinowy_nos&auth=53e04b69e5c7f57c21a0838fc06121fb)
źródło: IMG_20240717_072124167_HDR
PobierzSkopiuj link
Skopiuj linkźródło: temp_file2143098535686659606
Pobierzźródło: IMG_20240717_072124167_HDR
PobierzWykop.pl
czyli
Polski Fiat/BOSMAL 126p Cabrio
Na przełomie lat 80. i 90. XX wieku w Fabryce Samochodów Małolitrażowych produkowano na licencji włoskiego Fiata model 126p o oznaczeniu FL, będący rozwinięciem pierwszej wersji samochodu, oznaczonej jako ST. W międzyczasie Ośrodek Badawczo-Rozwojowy Samochodów Małolitrażowych BOSMAL, działający przy FSM, opracowywał model Beskid, który ostatecznie nie został wdrożony do produkcji; samo FSM negocjowało z FIATem umowę na rozpoczęcie produkcji modelu Cinquecento – wówczas FSM zostało sprywatyzowane i przejęte przez włoski koncern i przyjęło nazwę Fiat Auto Poland.
Zanim jednak nastąpiła zmiana właściciela Fabryki, kierownictwo zakładu zleciło w 1990 roku opracowanie przez BOSMALa wersji kabriolet, opartej o malczana , mającej poprawić sytuację rynkową wyrobu samochodopodobnego, która była mocno zachwiana przez import używanych aut z Zachodu. Pojazd oparto o model 126p FL; w przeciwieństwie do niefabrycznych przeróbek, kabriolet był autem częściowo produkowanym w BOSMALu, gdzie składano go i wykańczano zgodnie z życzeniem klienta. Średni czas oczekiwania na kaszlaka kabrio wynosił od trzech do sześciu miesięcy.
BOSMAL 126p Cabrio w miejsce dachu otrzymał sztywny pałąk za drzwiami, wzmocnienia podłogi i progów, mające poprawić sztywność nadwozia. Materiałowy dach posiadał okienka boczne i tylne. Na specjalne zamówienie montowano dodatkowe wyposażenie poprawiające komfort podróży
oraz zestaw wzmacniający silnik do 30 KM, w miejsce standardowych 24 KM; ten wzmocniony potrafił rozpędzać się do około 120-130 km/h.
Otwartego malczana produkowano od 1991 do 1995 roku w krótkich seriach; pojazd nie przyjął się na polskim rynku; z 507 egzemplarzy które wyprodukowano, około 400 zostało wyeksportowanych, głównie do Niemiec.
#samochody #motoryzacja #ciekawostki #gruparatowaniapoziomu #fsm #fiat #126p #autakrokieta
źródło: comment_15836080430wP8kxIZTzbFuzhc524xhu.jpg
Pobierzźródło: comment_1583608385Z0UgOO0l9z0UBa84kx4lzh.jpg
Pobierzźródło: comment_15836084047mI3SFWKqU13oOWr5QcFAd.jpg
Pobierzźródło: comment_1583608415LWK0Hc9mUWSX7nDIrbQTSP.jpg
Pobierzźródło: comment_1583608425uHeXEromOkcOSlhlzoVXap.jpg
Pobierzźródło: comment_1583608435pXzHXYz82m4XFmg0g7laIl.jpg
Pobierz@SonyKrokiet: Rzadki przypadek eksportu aut z Polski do Niemiec, a nie odwrotnie. ( ͡º ͜ʖ͡º) #pdk
źródło: comment_1583612726sxcHj1KiZbyib1gqhEdnHT.jpg
Pobierz@SonyKrokiet:
78 milionów PLZ.
Czyli 7 800 PLN.
@fajnyprojekt: @SonyKrokiet: ale trzeba przyznac ze fajny jak na tamte lata, i na dzisiejsze lata tez spoko z uwagi na nostalgie, pamietam jak w miodowych latach jechali takim na ryby.
@SonyKrokiet: tak to jest polaki zawsze biedaki. najwiecej niemcy zarobili na polskim cudzie techniki ( ͡° ͜ʖ ͡°)