Wpis z mikrobloga

Cześć wykopki, potrzebuję Waszej pomocy, w końcu najwięksi eksperci tylko w internecie ( ͡ ͜ʖ ͡)

Otóż od 2 miesięcy mam problem z samochodem, a nie bardzo jest mi na rękę teraz go wymieniać więc traktuję to jako ostateczność. Samochód to Opel Astra (Asterka, czy bardziej obecnie Usterka) z rocznika 2005, 3 generacja (H).
Samochód po odpaleniu przez pierwsze 500-1000m jedzie normalnie po czym potrafi stracić moc, przy uczuciu braku mocy wciśnięcie sprzęgła sprawi że obroty spadną do 0, innym razem dojadę do światek i obroty falują, lub utrzymują się w granicy 500. Nie jest to regułą, innym razem mogę przejechać pierwsze kilometry bez problemu, a po 3km problem w mieście przy standardowej prędkości już nie występuje. Natomiast jadąc obwodnicą z większą predkością znowu zdarza się że pacjent nie ma mocy. Samochód zachowuje się identycznie na benzynie jak i na gazie. Kroki poczynione w celu naprawy to: wymienione świece, sonda lambda, cewka, sprawdzony kolektor i przepustnica. Powyższe wymiany nie dały absolutnie nic.
Jako że głównie dojeżdzam na bardzo krótkich odcinkach problem jest nie do zniesienia, dalszych podróży unikam, ale przykładowo w sobotę testowo zrobiłem ok. 80km bez żadnego problemu (po początkowych kilometrach).
Czy ktoś spotkał się z podobnym problemem?
Samochód posiadam od 5 lat, ma on teoretycznie ( ͡° ͜ʖ ͡°) 150tys przebiegu.
#mechanikasamochodowa #mechanika #opel #opelastra #astra #pomocy #warsztat #trojmiasto #silnik #awaria #serwis
  • 15
@motyl1806: jakiś czujnik temperatury - przy danej temperaturze wariuje po tych 500 - 1000 metrów i wysyła złe sygnały
sterowanie silnika - komputer
zadałbym takie pytanie na forum astry
odpala na ciepłym, nie chlapie płynem chłodzącym ze zbiorniczka?
@motyl1806: Miałem podobnie z przepustnicą, ale problemem nie była sama przepustnica, a dostawanie się gdzieś do niej wilgoci ... a może skoro to rocznik 2005 to masz bardziej problem z wilgocią w kablach niż jakimś konkretnie elementem.

Pojedź do ASO na Morskiej - Opel Service Haller, ja się na nich nie zawiodłem z dowolną usterką.
@motyl1806: kup zwykłą wtyczkę elm327 za paręnaście złotych z allegro i spójrz na wskazania czujników. Ja miałem w astrze g też 2005 problem z map sensorem - podawał źle dane. Ikonka klucza się nie świeci i checka nie wywala?
@motyl1806: Jeśli wiesz w jakich okolicznościach jazdy to dokładnie występuje to możesz sobie monitor danych ustawić i odczytywać wskazania. Ja tak mam w op-comie chińskim za 40zł. Do tabelki chyba co sekundę, czy pół importuje mi aktualne dane z czujników i patrzę sobie co jest nieprawidłowe. Bez ogarniętego elektronika trudno się w tym połapać. Sprawdź w ogóle czy iskra się gdzieś nie gubi. Ściągnij dekiel cewki jak będzie ciemno, niech ktoś