Tłumaczę sobie zasady gry planszowej "Risk the Walking Dead Edition" i nie wiem czym różnią się specjalne zdolności grupy rodziny Greene'ów gdzie pisze:
"For each survivor defeated by a walker, roll a die. A roll of 3+ prevents the survivor from returning as a walker."
a w instrukcji tłumaczona jest walka z szwędaczami dla wszystkich grup jako:
"Survivors that are killed in combat with Walkers run the risk of turning and adding to the ranks of the undead. When a Survivor is killed, you must immediately determine if that Survivor becomes a Walker before continuing the battle. For each Survivor killed by Walkers, roll a die. On a 1, 2 or 3, the slain Survivor rises as another Walker, and is added to the group of Walkers in the territory engaged in battle. On a 4, 5 or 6, fellow Survivors manage to prevent fallen comrades from returning as Walkers and are simply remove their pieces from the territory."
Według mnie tu i tu oznacza to, że jak w walce ze szwędaczami zginie Ocalały to rzucasz kostką i jak wypadnie 3 lub mniej pól na kostce to Ocalały zmienia się w Szwędacza, czy ja coś źle rozumię? To znaczy że ta grupa nie ma żadnej "mocy specjalnej"?
@bit1: Po pierwsze, "rozumiem", po drugie - mamy czasownik szwendać, więc powinni być szwendacze.
Co do reszty - przecież oba akapity mówią o tym samym: Kiedy ocalały zostaje pokonany przez szwendacza, rzuć kością. Wyniki powyżej 3 zapobiegają przemianie w zombie.
W instrukcji:
Rzucasz kością za każdego ocalałego zabitego przez szwendacze. Wynik 1, 2 i 3 sprawia, że ten zabity ocalały powraca jako zombie. 4, 5 i 6 sprawia, że jego towarzysze
@CKNorek właśnie chodzi o to że dla mnie też oba akapity znaczą to samo, tylko jeden jest wzięty z instrukcji z sekcji walka ocalałych że szwedaczami, a drugi z opisu "mocy specjalnych" poszczególnych grup którymi można grać. Czyli wynika z tego że jedna grupa nie ma specjalnej mocy bo każda grupa jak wyrzuci 3 lub więcej powoduje że pokonany ocalały nie wraca jako szwedacz.
Kawa, kawa, kawa! Muszę wypić najpierw KAWĘ bo inaczej NIE DAM RADY FUNKCJONOWAĆ!!! Czy was też wnerwiają tacy biurowi kawosze jak z koziej dupy trąba? #pracbaza #kawa #pytanie
"For each survivor defeated by a walker, roll a die. A roll of 3+ prevents the survivor from returning as a walker."
a w instrukcji tłumaczona jest walka z szwędaczami dla wszystkich grup jako:
"Survivors that are killed in combat with Walkers run the risk of turning and adding to the ranks of the undead. When a Survivor is killed, you must immediately determine if that Survivor becomes a Walker before continuing the battle. For each Survivor killed by Walkers, roll a die. On a 1, 2 or 3, the slain Survivor rises as another Walker, and is added to the group of Walkers in the territory engaged in battle. On a 4, 5 or 6, fellow Survivors manage to prevent fallen comrades from returning as Walkers and are simply remove their pieces from the territory."
Według mnie tu i tu oznacza to, że jak w walce ze szwędaczami zginie Ocalały to rzucasz kostką i jak wypadnie 3 lub mniej pól na kostce to Ocalały zmienia się w Szwędacza, czy ja coś źle rozumię? To znaczy że ta grupa nie ma żadnej "mocy specjalnej"?
#tlumaczenie #angielski #planszowki #bezpradu #risk #walkingdead
Co do reszty - przecież oba akapity mówią o tym samym:
Kiedy ocalały zostaje pokonany przez szwendacza, rzuć kością. Wyniki powyżej 3 zapobiegają przemianie w zombie.
W instrukcji:
Rzucasz kością za każdego ocalałego zabitego przez szwendacze. Wynik 1, 2 i 3 sprawia, że ten zabity ocalały powraca jako zombie. 4, 5 i 6 sprawia, że jego towarzysze
Czyli wynika z tego że jedna grupa nie ma specjalnej mocy bo każda grupa jak wyrzuci 3 lub więcej powoduje że pokonany ocalały nie wraca jako szwedacz.
Rick’s Group:
You may make your manoeuvre at any point during your turn.
Prisoner Group:
The defender subtracts 1 from his lowest defence die for the first attack you make each turn.