Wpis z mikrobloga

Wybieramy się niedługo do Nepalu na 2 tygodnie, lądujemy w oczywiście w Katmandu.
Wymyśliliśmy sobie, że chcemy zobaczyć Mount Everest, ale też bez przesadnego tekingu ( ͡° ͜ʖ ͡°)
jak dotąd wymyśliłem dwie opcje

> punkt widokowy w Nagarkot


Blisko od Katmandu (~30km). Podobno piękne wschody, można Everesta przy dobrej pogodzie zobaczyć.
Jest to jednak daleko, więc Everest jest jedynie jednym ze szczytów na horyzoncie...
Gdyby padła ta opcja, co polecacie zobaczyć w pozostałem 8/10 dni?

> Namche Bazar



Pierwszy punkt widokowy na trasie Everest Base Camp Trek, bardziej ambitna opcja, zbliżenie się do Mt Everest.
wybór pewnie padnie na tę trasę.

Jako że jestem zielony jeśli chodzi o chodzenie po górach ( ͡° ͜ʖ ͡°) chciałbym zapytać jak mniej więcej się przygotować?

Na początek nie wiem do czego się spakować.. mam torbę podróżną, jednak ona pewnie nie nada się na wycieczkę po górach ( ͡° ʖ̯ ͡°) plecak turystyczny 80L będzie optymalny na taką wyprawę? jaki w rozsądnej cenie kupić?

jest może opcja pozostawienia gdzieś po drodze części bagażu na przechowanie? (Nepal robimy przy okazji, więc będziemy mieli ciut niepotrzebnych w trakcie wycieczki rzeczy, a dźwiganie tego na plecach może być uciążliwe)

jakie ubrania? jaka kurtka? softshell wystarczy, czy lepiej brać cieplejszą zimówkę? (pogoda pokazuje w Katmandu ponad 20 stopni, jednak już w Namche okolice 10, a w nocy poniżej zera ( ͡° ʖ̯ ͡°) )

aktualnie inne pytania mi wyleciały z głowy, chociaż powinno ich być pewnie o wiele więcej xD to pewnie przeglądania tych wszystkich opcji podróżniczych xD
jeśli macie jakieś złote rady dla żółtodzioba, to piszcie proszę ()

#gory #himalaizm #himalaje #nepal #mounteverest
  • 11
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@Asen0101: czytam, czytam.. ale jest tych blogasków tyle, że można oszaleć xD
koniec końców się pewnie coś swojego skleci, ale fajnie też byłoby mieć jakieś polecenia od Mirasków ʕʔ
  • Odpowiedz