Wpis z mikrobloga

Moglibyście przestać korzystać ze stroboskopów jako lamp? Powinni się w końcu wziąć za przeglądy techniczne waszych #rower i dowalić mandatami za gówniane oświetlenie. Rzadko kiedy widzę prawidłowe, zazwyczaj jest albo zbyt słabe, zbyt mocne, bądź stroboskop. Dzisiaj jechałem za debilem ze mocnym biało-czerwonym strobo jako tylne światło. Chyba zacznę dzwonić na policję, żeby was #!$%@? w końcu nauczyli szanować innych uczestników ruchu, święte krowy.
  • 22
  • Odpowiedz
@dolOfWK6KN:

W Polsce żadnych szczególnych przepisów określających warunki dla lamp rowerowych nie ma.
Ot wysokość lampy oraz jej kolor. Oraz to iż tylna może migać.
Tak wiec kieruj swoje gorzkie żale w kierunku ustawodawcy bo odgrażając sie policją robisz się nieco smieszny.
  • Odpowiedz
@dolOfWK6KN: Jakby kierowcy jeździli nieco sensowniej, nie wymijali na szerokość '"włosa" i nie gadali przez komórki i nie smsowali podczas jazdy ( notoryczny problem widze ) to nie trzeba by było robić z siebie "epileptycznej choinki" - i choć zgadzam się że strobo jest zbyt agresywne w normalnym ruchu to lepiej zwraca na siebie uwage człowieka który przy 100 km/h czyta fejsbuczka..... Tak więc byłoby spoko gdyby święte krowy - kierowcy
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@dolOfWK6KN: Ja np mam epilepsję fotogenną i tak jak nic przez cały dzień nie ma opcji mi wywołać ataku tak wieczorem muszę uciekać wzrokiem od tego migającego gówna. (°°
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 5
@dolOfWK6KN: w ruchu miejskim tj. 90% ścieżki daje strobo tył przód a i tak wielu pieszych nie zauważa mnie to pomyśl coby było jakbym miał ciągle? Jak gapia się w smartfona to chociaż im coś blyska i nie wejdą pod koła. Jak idę na trening to tył strobo 24/7 w nocy czasem na 50% albo mniej jeżeli jest możliwość korków a jeśli nie to 100% mocy bo i tak wyprzedzi mnie
  • Odpowiedz
Tak wiec kieruj swoje gorzkie żale w kierunku ustawodawcy bo odgrażając sie policją robisz się nieco smieszny.


@bibsz: I będę, bo to co robicie jest niebezpieczne. Nie chodzi tylko o strobo, ale też o zbyt mocne lub słabe światło. Oby się w końcu za was wzięli.
  • Odpowiedz
@dolOfWK6KN:

Wnoskuje ze jako kierowca wiec jezdzisz tak samo jak palant co w niedziele jak sobie jechałem grzecznie prawym pasem 50 km/h (takie jest ograniczenie na tej drodze) to siadł mi na dupie i migał długimi bo było mu za wolno.
  • Odpowiedz
@bibsz: Gdyby ktoś jechał przede mną 30 mph prawym pasem, to bym go strąbił dopóki by nie zmienił pasa, bo ograniczenie jest 40 mph lub 60 mph. #uk. Natomiast gdyby ktoś jechał zgodnie z przepisami, to bym nie reagował. Ale wiem o co Ci chodzi, niepotrzebnie wnioskuję.
  • Odpowiedz
@dolOfWK6KN: zgadza się że wielu rowerzystów ma zbyt mocne światła (szczególnie przednie) ustawione zbyt wysoko. Rozumiem że jak jedziesz w nocy przez las to jest to super ale w mieście? Przecież to oslepia wszystkich - innych rowerzystów, pieszych, kierowców... Mam wrażenie że jak ktoś kupił turbo lampkę na milion lumenów to ma potrzebę podpisania się jaka jest zajebista...

Przepisy przepisami ale dobrze się jest kierować się wyobraźnia i logika dodatkowo...
  • Odpowiedz
@dolOfWK6KN:

bo tak zupełnie już poważnie. Myślisz ze rowerzysta mijający sie z innym rowerzystą który ma odpaloną jakaś mega lampę nie widzi problemu? Ze jazda na rowerze za innym rowerem z mocna lampą tylną jest przyjemnością?
Ci co są tego świadomi starają sie rozsądnie wybierać oświetlenie.
ALe co zrobić jesli nie ma norm i np rowery miejskie były rowerami z mocno nieprzyjaznym oświetleniem i nikt przy przetargu na to nie zwracał
  • Odpowiedz
@dolOfWK6KN: w Niemczech jest norma StVZO i niektóre lampy u nas sprzedawane też ją spełniają.
No ale zakup takiej to tylko dobra wola i odpowiedzialność kupującego lampe a nie obowiązek niestety.
Inna sprawa ze świadomi rowerzyści takich używają.
  • Odpowiedz