Wpis z mikrobloga

Yo mirasy. Na wstepie zaznaczam, ze kompletnie nie znam sie na samochodach. :) wczoraj jechalem fordem focusem na rezerwie, chyba troche za dlugo. Samochod zgasl. Wlalem z karnistra 5l ropy no i go krece i nic. Z 8, 10 razy i zaprzestalem, bo balem sie o akumulator. Samochod odcholowany do mechanika. I teraz pytanie: jezeli. Teoretycznie pompa paliwowa nie siadla to tylko kwestia manualnego, mechanicznego jej wspomagania aby zassala paliwo? Czy moze byc to jakas grubsza sprawa? Chodzi mi o koszty bo racsej nie mam ochoty bulic jakiejs wiekszej kwoty za naprawe. Pozdro
#pytanie #motoryzacja #awaria #pytaniedoeksperta #ford
  • 34
@mieczyslaw_kopec klasyczne zapowietrzenie, problem jest w fordach szczególnie 1.8tdci (common rail) które mają bardzo "czułą" pompe paliwa.. trochę powietrza i jak pochodzi ma sucho to sekcje wysokiego cisnienia się wycierają i opiłki pojdą na wtryski.. remont ukladu gwarantowany, slabe paliwo potrafiło załatwić tak te uklady.. foka MKI z 1.8 miała CR od Delphi.. padł mojemu staremu właśnie od slabego paliwa. W dieslach "szczególnej troski" czyli z jakimis delikatnymi ukladami paliwa dobrze jest
@mieczyslaw_kopec: Za holowanie i odpowietrzenie zapłacisz pewnie co najmniej 200zł a wystarczyło skoczyć na stację po puszkę plaka albo samostartu... 15zł
Odnośnie kręcenia na sucho pompą to wystarczy regularnie dolewać 200ml oleju t2 do dwusuwów na 1 bak paliwa. Diesel będzie wtedy bardziej tłusty i pompa będzie miała lepsze smarowanie. W takim przypadku jak twój, czyli zapowietrzenie, podczas odpalania z plaka nie ma obawy, że pompa się przytrze bo będzie dobrze
@levusek1992: to stawaj dupą do góry ( ͡° ʖ̯ ͡°)
A jak już masz czarny olej w filtrze paliwa i zdecydujesz się na wymianę uszczelniaczy wtrysków to naprawę zrób w warsztacie który zajmuje się profesjonalną regeneracją silników, bo tylko w takim zrobią ci fachowe frezowanie gniazd. Nie wystarczy sama wymiana podkładek, trzeba zrobić frez bo na krzywym gnieździe nowy uszczelniacz po kilku miesiącach zacznie puszczać. W naszych
@levusek1992: Najczęściej zapowietrza się 3 miejscach: wytryski, sparciałe przewody przelewowe, oringi przy puszce filtra i na wtykach elastycznych przewodów paliwowych w miejscu mocowania do metalowych. Diagnoza jest prosta. Wymieniasz filtr paliwa i jeżeli jest czarny to puszczają wtryski (olej dostaje się do przelewów i zostaje na filtrze). Jeżeli jest czysty to wymieniasz przelewy i wszystkie ogringi. Polecam ci ten olej t2 bo każda ingerencja w układ = zapowietrzenie = plak i
@G_O_ Przed filtrem paliwa i za dałem zaworki zwrotne. Nie pomogło. Kupiłem jeszcze zaworek zwrotny do pompy wtryskowej (Astra G 2.0 DI), niektórym ponoć mogło. Czytałem, że może być uszczelka w pompie. Aaa i problem się nasila jak jest mało paliwa. Jak jest prawie pełny bak to na płaskim nawet mogę stanąć xd
@levusek1992: Zawory to leczenie objawów. Mogę się mylić ale myślę, że jeżeli dałeś te zawory na zasilaniu a ciągle się zapowietrza to prawdopodobnie na powrocie. Przede wszystkim obczaj filtr czy nie jest czarny - to podstawa żeby wiedzieć gdzie szukać. Obejrzyj przelewy czy nie są sparciałe i czy mocno siedzą w złączkach. Wymiana przelewów to 10zł-metr wystarczy aż nadto. Zapomniałem o uszczelce pompy, też może być. Ja u siebie wymieniałem przy
Ten twój olej T2 nie miesza się z ropą.


@zgon_bo_umar: Jesteś pewny?
Przed świętami zrobiłem eksperyment, tzn zaślepiłem przelew od strony pompy i do butelki zebrałem ok 200ml ropy z przelewu od strony wtrysku (ok 300km trasy). Zlałem do szklanki i ropa jest bardzo tłusta i nie rozwarstwia się po 7 dniach . Porównałem z ropą z kanistra i ta jest bardzo sucha. Jestem bardzo zadowolony, że taka tłusta i elegancko
a jak to T2 się ma do emisji spalin?


@rtone: Tak samo jak spalenie oleju opałowego w piecu, z tą różnicą, że tutaj spalasz 200ml na ~60litrów ON na ok 900km trasy + masz EGR + w nowszych autach DPF. Głupi znicz na cmentarzu bardziej zanieczyści środowisko niż te 200ml oleju. Czaisz?

Butelek plastikowych sobie jeszcze zetrzyj


@rtone: Jeżeli martwisz się o moją świadomość ekologiczną to przejrzyj sobie moje komentarze
@G_O_ Dopóki nie ukręciłem wału w 2.0 DTi też lałem 2T do baku, tylko zdaje się 500 ml na zbiornik. Pompa (wysokiego ryzyka #pdk ) działała do samego końca i w zasadzie tylko ją wyciągnąłem z mojej Vectry (plus stacyjkę immo i kompa) zanim oddałem strucla na złom.