Wpis z mikrobloga

Mirki, co może być przyczyną takiej stałej różnicy w doładowaniu zadanym i rzeczywistych?

- zawór overboost sprawdzony i na pewno nie on
- wężyki drożne 100%
- MAF sensor daje rozsądne wartości na oscyloskopie
- z zaślepionym EGRem takie same odczyty więc nie to
- przewody od turbo do kolektora bez najmniejszej plamki wycieku oleju więc szczelne

Samochód jeździ normalnie bez problemów odkąd go mam więc widać to tylko na logu.
Silnik 1.9 JTD 80KM, turbo z vestgate, bez intercoolera.
Gruszka westgate napędzana nadciśnieniem z wylotu turbo przez zawór overboost.

Przypuszczam, że cięgno na turbo należało by skrócić, bo zrobiły się luzy albo sprężyna zrobiła się miększa po latach.
Niestety cięgno bez regulacji a dostęp beznadziejny także nie chce się zabierać jeśli może to być coś innego.

Ktoś coś?

#mechanikasamochodowa #mechanikaboners #mechanika #mechanikapojazdowa
asdfashaass - Mirki, co może być przyczyną takiej stałej różnicy w doładowaniu zadany...

źródło: comment_oca02w0Un2KehGptQ4VtJz0ZejDGmES6.jpg

Pobierz
  • 16
@asdfashaass: wyglada albo jak dziura w dolocie i cisnienie spierdziela, ale wtedy przy wyzszych obrotach (przeplywach) roznica powinna sie zmniejszac,a u ciebie jest równo cały czas, albo dojechana turbawka, albo niedrożny overboost lub ...kiepski olej. ..albo po prostu czujnik doladowania przekłamuje.
Ja w sobote robilem pomiar szczelności dolotu i niewiele, ale jednak mi spierdziela przez oś sztangi zmiennej geometrii turbo. A metoda jest prosta, tylko potrzebny kompresor. Odpinasz dolot zaraz przy