Wpis z mikrobloga

#panek

Ostrzegam przed korzystaniem z usług firm carsharing'owych.
W przypadku kolizji można naprawdę się niemiło zaskoczyć.
Kolega uderzył w samochód przed nim. Była policja, zapłacił mandat – jego wina nie podlega dyskusji.
W regulaminie usługi PanekCS czytamy:

a. zgłoszone PANEK zgodnie z warunkami z pkt 28a. Regulaminu uszkodzenie Samochodu: kwota odpowiadająca wartości szkody

według wyceny systemu eksperckiego służącego do wyceny uszkodzeń i wartości pojazdów, jednak nie więcej niż 1000 zł;

Czyli płacimy do 1000 zł w przypadku kolizji. Tak też się ta usługa reklamuje zachęcając klientów – nie bójcie się, kolizja nie boli. Dodatkowo jak wykupicie subskrypcje nie płacicie nic w przypadku uszkodzeń z waszej winy. Super!
Niestety nie do końca...

Kolega w końcu otrzymał wycenę uszkodzeń oraz kary nałożonej na niego a wynosi ona... 24 tysiące złotych!
Jak już się domyślacie w regulaminie jest kilka wyłączeń dzięki czemu Panek może obarczyć nas pełną odpowiedzialnością za powstałe szkody.
W jego przypadku powołali się na ten podpunkt:

Klient przekroczył dopuszczalną prędkość o co najmniej 30 km/h

W momencie kolizji jechał z przepisową prędkością. Widać punkt ten nie odnosi się do prędkości podczas kolizji lecz do całego wynajmu. Kolega się zarzeka, że nie jechał szybko lecz myślę, że na jakiejś prostej mógł rozwinąć 81 km/h na 50 km/h i podpunkt o wyłączeniu zaczyna działać. Auta mają GPS, ich pozycja jest cały czas rejestrowana więc wyliczenie prędkości nie jest problemem.

Nie życzę nikomu takiej sytuacji. Kolega jest winien jednak obarczanie pełną odpowiedzialnością za kolizję na podstawie przekroczenia prędkości (nie w momencie kolizji!) jest dla mnie pewnego rodzaju oszustwem.
Przypomina mi się podobna sytuacja:
https://spidersweb.pl/autoblog/samochod-sportowy-wynajem-przepadla-kaucja/

Ja osobiście nie mam zamiaru korzystać już z takich usług. Wam – Wykopkom też odradzam.
Pobierz
źródło: comment_SylnITpNLxicCE4vS0iAU5WcTZU8D4sk.jpg
  • 110
Pierwsze primo, to prędkość auta nie jest zbierana z GPS, tylko z komputera samochodu przez OBD czyli z czujników ABS, czyli urządzenie działa jak czarna skrzynka - zapisuje prędkość która korzystający widzi na liczniku


@flito: A to ABS wie, jakie jest ograniczenie prędkości na drodze, czy jednak system zbierania danych na temat prędkości opiera się na GPS i bez niego nie działa?
Mam seata Leona z front assist, i tyle razy co mnie uratował przed wjwchaniem komuś w dupe to głowa mała. Zwrócił się już z 10 razy


@flito: No teraz to już śmiechłem na całego. Jedziesz ostro gościa, bo miał stłuczkę i dochodzi swoich racji, a zaraz potem chwalisz się, że Cię komputer co 5 minut ratuje przed #!$%@?ęciem w kogoś xD
Mam seata Leona z front assist, i tyle razy co mnie uratował przed wjwchaniem komuś w dupe to głowa mała. Zwrócił się już z 10 razy


@flito: oddaj prawo jazdy, bo stanowisz zagrożenie na drodze
to już paradoksalnie taniej wynająć jakiegoś cierpa czy ubera


@waciak: w 9/10 przypadków Uber będzie tańszy
Testowałem ostatnio po Warszawie Panka i InogyGo i to ma ekonomiczny sens tylko jeżeli potrzebujesz w międzyczasie coś do tego samochodu załadować i musi on na ciebie czekać (koszt wynajmu nieruchomego samochodu jest niski). Więc jak jedziesz do celu, pakujesz niewielki ładunek i jedziesz w kolejne miejsce to ok. Jak przewozisz tylko swój tyłek to
gwarantuje że mniejsze niż 75% kierowców w starych rzęchach


@flito: A, czyli #!$%@? po drodze i nie patrzysz przed siebie, powodując zagrożenie tak często, że "głowa mała", ale rekompensujesz to droższym autem, które czuwa za Ciebie.

Nie no, to wszystko spoko ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@Fearaneruial klienci car sharing to nie tylko wypożyczenie na 10 minut jazdy zamiast taksówki... ja wypozyczam czasem na.godzine, na.dwie , na trzy w zależności od potrzeby
@60scnds nie, nie rekompensuje. Tylko mnie wlurwiam jak jadę poprawnie, w razie awaryjnej sytuacji auto pomysłu za mnie, po czym wyjeżdża mi 20 letnią corsa na czołówkę i nic nie mogę zrobić po w środku zimy jedzie na letnich starych oponach. Tak, wlurwiaja mnie rzęchy na drogach

I kto powiedział że nie patrzę?
@flito: Kolego, zacytuję dziesiąty raz. Napisałeś, że tyle razy bez tego systemu byś wjechał komuś w dupę, że "głowa mała". To nie jest normalne, żeby ostrożny kierowca zaliczył tyle dzwonów analnych, nie jeżdżąc jak święta krowa, zachowując dystans i będąc skupionym. Kodeks drogowy też Cię zobowiązuje do uważania na błędy innych i samodzielne unikanie ich. Nie radzisz sobie z tym psychicznie - nie jeździsz. I nikogo nie bronię, bo rzęchy to
@60scnds masz racjie. Dojeżdżam do pracy autostrada. 50 km,. Wrzucam ACC, aktywny pas ruchu, wyjeżdżam za tira i zaczynam jeść śniadanie. Nie stworzyłem ani pół sytuacji zagrożenia
układ ABS w samochodzie i pomiary z niego wynikające jest nie homologowany?


@flito: lol

Poczytaj sobie o zasadzie działania liczników prędkości - szczególnie wartości błędu licznika. W następnej kolejności zapoznaj się z zasadą działania ABS. W skrócie powiem, że jest to system odpowiedzialny za hamowanie.

Kolejne tematy, z którymi powinieneś się zapoznać, to wpływ ciśnienia powietrza w kołach (oraz ciśnienia atmosferycznego) na odczyty prędkości "z kół".
@DOgi zanim się rozpędzisz z wywodami, wiesz że wskazanie licznika (wskazówki, tego co widzisz za kierowcnia) różni się tym co odczytują czujniki ABS?

ABS jest systemem odpowiedzialnym za hamowanie. I nie tylko. Często pompa ABS odpowiada za ESP i kontrolę trakcji.

Jeśli chcesz być dokładny, mówiąc że ABS mierzy prędkość użyłem skrótu myślowego.

Za prędkość kół odpowiedzialny jest czujnik prędkości obrotowej.

Zaś ABS działa na podstawie odczytu z tego czujnika. I całość
@DOgi jeśli koła są napompowane prawidłowo do zadanych wartości, samochód jest sprawny technicznie, a opony nie są zbytnio zużyte, ciśnienie atmosferyczne ma marginalny błąd na pomiar a komputer może rekompensować ten pomiar (tak jak mierzy ciśnienie atmosferyczne do korekty składu mieszanki)
I całość musi być homologowana.


@flito: homologowana, ale pod kątem hamowania xD Ani ABS, ani ESP nie interesuje czy jedziesz 79 km/h czy 81 km/h.
@DOgi czy Ty umiesz czytać? Czy trzeba Ci wyłożyć jak w przedszkolu?

Zatem pomińmy całkowicie temat ABS.

Czujnik prędkości obrotowej kół musi być homologowany. Tyle.