Wpis z mikrobloga

Czy wiecie, że każdy maszynista, który prowadzi pociąg musi być zapoznany ze szlakiem, na którym jazda się odbywa? Układ torowy mijanych stacji, sposób prowadzenia ruchu i inne. Zapoznanie szlaku jest też potrzebne pomocnikom ( ͡º ͜ʖ͡º), tak aby mogli oni uczestniczyć w procesie przewozowym, a ich obecność pozwoli rozwinąć prędkość pociągu powyżej 130km/h jeśli warunki na to pozwalają. Takie zapoznanie to 4 jazdy tam i z powrotem. Dwie w porze dziennej i dwie w porze nocnej. Po takim zapoznaniu maszynista lub pomocnik ma możliwość wykonywania pracy na tej trasie.

Dzis właśnie takie zapoznanie szlaku u mnie. Poznań - Rzepin - Poznań x2 na Husarzach.
17001 08:31 Poznań Główny - Rzepin 09:50
71002 11:08 Rzepin - Poznań Główny 12:26
17005 15:31 Poznań Główny - Rzepin 16:49
71006 18:08 Rzepin - Poznań Główny 19:26
#atencyjnymaszynista #pkp #intercity #100twarzykolejarzy #kolej #podroze #poznan #rzepin
Pobierz
źródło: comment_6CtEjkKFCscmuMZFIb8tACevRVtdlpvs.jpg
  • 57
@Ekspert_z_NASA zakłada się że w najbliższych latach ma być wszystko chyba pod ETCS czy coś. Taaa( ͡º ͜ʖ͡º)

A co do znajomości. Nie jestem w tym przypadku Ci w stanie powiedzieć jak to jest bo nie znam instrukcji do ETCS żadnej, a nie chce gdybać za bardzo. Zapisze sobie gdzie to pytanie i zasięgnę informacji u instruktora.
@Pociongowy: @Ekspert_z_NASA: kazdy maszynista musi przejść egzamin ze znajomości sygnalizacji i przepisów danego kraju oraz znać język. Ale np. nie wszystkie maszyny z dopuszczeniem do Czech posiadają sygnalizację kabinową, tylko mają GSM-R. Może jest mniej stresujaco, ale czujnośc należy zachować.