Wpis z mikrobloga

Pacjent BMW N53 B30 - 218KM, 270Nm.

Po dwóch miesiącach użytkowania uznałem, że na wiosnę przydałoby się dodać trochę mocy. Chyba najłatwiej byłoby go przebudować do wersji z 330i, czyli 272KM i 320 Nm. Orientuje się ktoś ile taki zabieg może kosztować?
A może ktoś miałby lepszy pomysł skąd wziąć więcej mocy?

#bmw #bmwboners #tuning #pytaniedoeksperta #pytanie #motoryzacja
  • 25
  • Odpowiedz
@Jin: hmm no z wolnossaka to ciężko wycisnąć troche więcej mocy. Może jakiś tuner by ci coś tam poprzestawiał z valvetroniciem i zapłonem, coś by tam doszło, ale koszt nierównomierny, bo może z 10km wiecej.
  • Odpowiedz
@Norskee: @kipowrot:

Pomysł bardzo dobry ale ma kilka mankamentów.
Mam mało wolnego czasu i nie uśmiecha mi się spędzić kilku tygodni na poszukiwania.
Bardzo polubiłem ten konkretny egzemplarz.
Chciałbym trochę przy nim pomajstrować.
  • Odpowiedz
Mam ten sam silnik. Możesz założyć kolektor od wersji 272km, zmienić mapy + założyć doloty i filtry performance. Zabieg nieopłacalny, a jeśli mechanik spapra robotę to silnik może dostać ostro po żywotności przy kręceniu na wysokie obroty. Chcesz mieć dużo koni to sprzedaj o kup wersję z turbiną - 306km. Chcesz mieć w miarę mocny silnik, który jest nie do zdarcia i pięknie brzmi - nic nie zmieniaj. Ja świadomie wybrałem właśnie
  • Odpowiedz
z wolnossaka to ciężko wycisnąć troche więcej mocy


@wxx71:

Może nie musi zostać wolnossakiem? Ale w budżecie ok 20 tys. Chyba nie da się go porządnie uturbić?
  • Odpowiedz
@DryfWiatrowZachodnich: Opłaca tylko i wyłącznie jeśli chcesz wycisnąć jak najwięcej i kilkadziesiąt kilo mniej robi Ci dużą różnicę. Oczywiście wtedy też nie liczysz się z budżetem bo walczysz o każde kilka koni i kilka kilogramów. Dla nas zwykłych ludzi zakup mocniejszego jest mniej problematyczny i chyba nawet tańszy :)
  • Odpowiedz
@nad1r: @wxx71:

Hm. Może tego faktycznie zostawię jak jest i mam pewne auto na długie wycieczki.
A do wygłupów dokupiłbym 135. Co miałoby tę zaletę, że jako mniejsze auto łatwiej je wcisnąć w ciasne, górskie zakręty. Tylko skąd wziąć tyle cierpliwości na rok+ czekania...
  • Odpowiedz
@nad1r:

Zamiast psuć motor, odświeżę karoserię i zawias (co i tak miałem w planie) i zabiorę ją na urlop do Włoch - razem spełnimy moje marzenie, żeby przejechać Stelvio. Baba pewnie też będzie zadowolona z takiego obrotu spraw. Thx ;)
  • Odpowiedz
konto usunięte via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Jin: 135i fajnie się jeździ, ale według mnie 335i w jakiekolwiek budzie będzie lepszym rozwiązaniem. Więcej tego, tańsze egzemplarze no i bardziej praktyczniejsze auto, aniżeli taki kompakt.
  • Odpowiedz