Wpis z mikrobloga

Witam mam pytanie, #kurier #ups nadawalem w połowie września paczkę do Norwegii, wymierzylem, waga 0,6 zapłaciłem 231zl, paczka została wysłana, odebrana po czym po 2 tygodniach ups przysłał mi fakturę na kwotę 411zl(do zapłaty dodatkowo 180zl) napsialem reklamację przy czym dostałem odpowiedź, że firma wg regulaminu ma prawo sprawdzenia przesyłki i zrobili jakąś wagę wymiarowa czy coś gdzie paczka weszła na granice 1,5kg. I gościu zakończył postępowanie reklamacyjne. Odpisałem mu jeszcze długa wiadomość, ile mam czasu na opłatę tego bo zapewne będę musiał opłacić? Czy naliczaja jakieś odsetki? Poprosiłem o nagranie z kamerą albo zdjęcia z ważenia bądź mierzenia to olał temat. Wyslalem email na porady konsumenckie Proszę o pomoc.
#ups #kurier #paczka
  • 21
30/30/5 z tego co później patrzyłem nie możliwe, żeby miała tyle ile podali oni nawet jak byla zapakowana. Nie rozumiem dlaczego paczka ważyła max 0,6kg oni sobie wymyślili jakąś wagę wymiarowa podając mi wzór. Szkoda tylko, że mnie nie poinformowali.
@konami84: Gdyby paczka miała tak jak pisałeś 32/32/5cm, to waga wymiarowa przekracza 1kg, UPS zaokrągla to w górę do pełnych 2kg. Zakładam, że dla takiej wagi cena jest już większa.
@Daymare mniejsza o to, dlaczego nie dali informacji, że cena będzie większa, dlaczego nie zadzwonili, nie zwrócili? Ja podałem 30/30/5, oni zmienili na 35/34/6, proszę o dowód, zdjęcie, nagranie, protokół na co gość odpisuje, że zamyka reklamację. Tak jak widać na zdjęciu., nie ważne, że paczka ważyła max 0.6? Spróbuję podbić do RPK tak jak mówi kolega wyżej, może coś mi podpowie
@konami84:

dlaczego nie dali informacji, że cena będzie większa, dlaczego nie zadzwonili, nie zwrócili?


Bo nie musieli, wynika to wprost z ich regulaminu. Kluczowa sprawa czy tę paczkę dokładnie zmierzyłeś czy wpisałeś wymiary "na oko". Jeśli to drugie, to raczej żaden RPK nie pomoże.
@Daymare zmierzylem i podałem 30/30/5 ale teraz sprawdzalem i te wartości mogły by być trochę wyższe ale nie aż tak jak podali oni, zawsze mogę mówić, że miała tyle ile podałem. Może warto spróbować do RPK? Prosiłem w meilu o jakikokwiek dowód z mierzenia/ważenia i nie dostałem nic. Powiedz mi, nie jest ważne, że paczka ważyła max 0.6kg? To było zwykle pudełko.
@konami84: Zawsze biorą pod uwagę zarówno wagę rzeczywistą, jak i wymiarową, a rozliczenie następuje na podstawie większej z tych dwóch wartości. Nie jest to takie głupie - np. jakieś firmy mogłyby nadawać setki bardzo lekkich paczek w wielkich pudłach, które by zajmowały za dużo miejsca w samochodach kurierskich i byłby problem z doręczaniem, stąd wyższa cena za wymiary.

Te pomiary są dokonywane automatycznie przez jakieś precyzyjne lasery w sortowniach i na
@Daymare ok, ale to było zwykle pudełko o takich wymiarach czy 30/30/5 czy 34/34/6 to nie mega różnica żeby podwyzszac kwotę o 180zl.

. OK, może nie zrobili tego celowo, ale jeśli mówisz, że są takie ilsoxi, że na kamerach będzie ciężko stwierdzić tylko co mnie to obchodzi jako zwykłego klienta? Chcę dowodu, gdzie widać jakie wymiary miała moja paczka, czemu olał to co napisałem i zakończył reklamację? Tego nie rozumiem niepoważne
@konami84: Nie wiem do kiedy trzeba zapłacić, nigdy nie byłem w podobnej sytuacji. Powinieneś chyba dostać dodatkową fakturę jeśli nie w formie papierowej, to chociaż na maila? Powinien być tam termin płatności. Jak nie ma faktury, to bym się zastanowił czy cokolwiek im płacić.

A dlaczego nie dostarczą protokołu z weryfikacji to już tym bardziej nie mam pojęcia. Na nagrania z kamer nie ma co liczyć, jeszcze nie słyszałem żeby jakakolwiek
@Daymare dostałem fakturę listownie(po 2 tygodniach). Ale nie ma tam daty płatności. To jedyna faktura która dostałem. Może po prostu czekać na przypomnienie o płatności.

Ok,rozumiem, że z kamer nie mogą udostępnić nagrania z tym się w sumie zgodzę, ale protokół czy chociażby jakiś dowód tego, że ta paczka faktycznie miała tyle i tyle. W tym widzę mała nadzieję u RPK. Ale malutka.