Wpis z mikrobloga

@modzelem: Z jednej strony - #!$%@?ć kierowców, którzy nie ustępują pieszym albo omijają/wyprzedzają przed przejściem, ale taka prawda, że gdyby piesi byli nauczeni rozglądania się i świadomi, że nie ma ludzi w 100% nieomylnych i każdemu może się zdarzyć moment zamyślenia/zagapienia/czegokolwiek, to dużej części wypadków można byłoby uniknąć...
  • Odpowiedz
@modzelem: Bardzo dobry pomysł. Ludzie wchodza na pasy nie rozgladając się. Ja przechodząc przez pasy, cały czas jestem czujny a nie gęba w telefonie. Trzymaj mnie bo nie wytrzymie, to co piesi, a ROWERZYŚCI to już całkiem odwalają. Najwięcej wypadków z udziałem pieszych, jest z ich winy.
  • Odpowiedz
@janekplaskacz Tak, tak. Już widzę jak likwidują podwójne przejścia i stawiają kładki w całym kraju. Zejdź na ziemię.
Podam powody:
1. Pieszy zatrzymuje się w miejscu.
2. Pieszy jest na przegranej pozycji.
3. Pieszemu łatwiej zobaczyć samochód niz odwrotnie. Szczególnie w mieście gdzie nie ma obowiązku odblaskow.
4. Ekologia. Zatrzymanie auta to spaliny + pył z
  • Odpowiedz
@KrakenFromKrakenowo:

Już widzę jak likwidują podwójne przejścia i stawiają kładki w całym kraju.


Nie pisałem nic o kładkach. A likwidacja podwójnych przejść bez sygnalizacji na pewno nastąpi. Takich bez sygnalizacji nie ma na zachodzie. Albo jest sygnalizacja albo miejsce do przechodzenia, które nie jest przejściem i gdzie auta nie ustępują pieszym
  • Odpowiedz
@KrakenFromKrakenowo:

No ale nadal nie podałeś żadnego sensownego argumentu oprócz "bo auta za szybko jeżdżą i trzeba im na złość".


Podałem, tylko nie dotarło do ciebie:
Aby kierowca nie czuł się bezkarnie i nie #!$%@?ł po mieście. Presja 100% odpowiedzialności wymusi na kierowcach rzadsze przekraczanie prędkości.
  • Odpowiedz
@janekplaskacz: argument z odpowiedzialnością i nie przekraczaniem prędkości w mieście jest inwalidą. Bo pieszy na tę chwilę w Polsce ma pierwszeństwo i jakoś nie widać żeby zmuszało to kierowców do nie #!$%@?.
  • Odpowiedz
Pieszy nie powinien mieć pierwszeństwa.


@KrakenFromKrakenowo: Bzdura. Skoro będzie miał pierwszeństwo, to znaczy, że kierowca zawsze się będzie musiał zatrzymać a wtedy spadnie ilość wejść pod nadjeżdżający samochód ponieważ ten się zatrzyma.

Nawet jak trafi się kierowca debil, który nie będzie respektował przepisów to i tak całościowo powinna spaść ilość wypadków.
  • Odpowiedz
@KrakenFromKrakenowo: To ja Ci podam drugi argument: w Chkewie mamy 2 razy więcej śmiertelnych wypadków z pieszymi niż srednia UE. U nas pieszy nie ma pierwszeństwa. A w głupiej Szewcji jest ok. 6-7 razy mniej takich wypadków, chociaż pierwszeństwo mają piesi. Szok i niedowierzanie.
  • Odpowiedz
@KrakenFromKrakenowo: takie tłumaczenie to też ideologia, ludzi którzy #!$%@? bezmyślnie. jadąc zgodnie z przepisami nie ma żadnego problemu z zatrzymaniem się przed przejściem żeby ustąpić pierwszeństwa (wiem bo sam tak jeżdżę).
Porownanie do pociągów i samolotów (
@Mawid_Dotyka:) nie trafione natomiast zupełnie. Gdyż zarówno samoloty i pociągi (przynajmniej w teorii) maja #!$%@?ć szybko, natomiast samochody w mieście nie. Nie mają cię dowieźć jak najszybciej, tylko zapewnić komfortowy i
  • Odpowiedz
@KrakenFromKrakenowo: Oho, widzę, że kolega nie był nigdy na zachodzie, w normalnych krajach, gdzie kierowcy puszczają pieszych, zwalniają, nie wyprzedzają na pasach. A w Polsce? W polsce jak w lesie, nie przepraszam, w polsce jak w chlewie obsranym gównem. Patrzcie na mnie, jestem polaczkiem w swoim samochodzie, mam pierwszeństwo! Jeżdżę szybko i bezpiecznie! Z drogi śmiecie!
  • Odpowiedz
@Mawid_Dotyka: "Miasto – historycznie ukształtowana jednostka osadnicza charakteryzująca się dużą intensywnością zabudowy, małą ilością terenów rolniczych, ludnością pracującą poza rolnictwem (w przemyśle lub w usługach) prowadzącą miejski styl życia." - samochód w mieście nie jest u siebie jak samolot w powietrzu i pociąg na torach. Całe miasto z wyjątkiem obwodnic powinno być "strefą zamieszkania" - bo przecież nią jest.
  • Odpowiedz