Wpis z mikrobloga

Jakie oferty leasingu (procentowo) są teraz do wyjęcia na rynku dla samochodów nowych oraz używanych (do 4 lat)? Chodzi mi tutaj o koszt całkowity, z wszelkimi ukrytymi opłatami.
Bliżej 105, 110 czy 115 wartości auta? Jak się w ogóle coś takiego zalatwia, robię rundkę po bankach PRZED kupnem?
#leasing
  • 10
@matteo_moravietzky Suma opłat jest zależna od parametrów oferty. Zasady jest prosta i logiczna: im większa wpłata własna i im mniejszy wykup tym suma opłat jest niższa. Bierze się to z tego że duża wpłata powoduje że bank pożycza mniej środków, zatem odsetki są liczone od mniejszego kapitału. Jeśli chodzi o wykup to wysoki wykup powoduje większe ryzyko dla banku oraz wolniej spłacany kapitał, zatem suma opłat będzie wzrastać.

Marzę banków są zależne
I nie ma różnic w ofercie w przypadku nowego vs używanego auta?


@matteo_moravietzky: Jeśli chodzi o koszt finansowania, to różnice są raczej pomijalne - o ile mowa o dobrych ofertach z niską marżą. Różnice mogą być w wymaganiach związanych z wiekiem auta używanego i dotyczą one, np., minimalnej wpłaty własnej (może być wymagana trochę wyższa dla starszego auta) oraz okresu finansowania (im starsze auto, tym mniej dostępne dłuższe okresy leasingu). Jednak
@Jarek-FmLeasing: Zgadza się, nie potrzebnie poruszyłem tutaj kwestię ryzyka, bo ma ona również znaczenie. Suma opłat rośnie w związku z zostawieniem sporej części kapitału na koniec finansowania. Natomiast w przypadku kiedy klient nie jest super extra firmy leasingowej odmawiają wysokiego wykupu zmniejszając go, mają pewność szybszej spłaty kapitału.
Natomiast w przypadku kiedy klient nie jest super extra firmy leasingowej odmawiają wysokiego wykupu zmniejszając go, mają pewność szybszej spłaty kapitału.


@OptiFinance: To prawda - często tak jest, że doradca, żeby nie tracić klienta na wczesnym etapie przedstawia "optymistyczną" ofertę - dotyczy to nie tylko wykupu, ale bardzo często także niskiej wpłaty własnej, a potem "ryzyko" zmienia warunki we wniosku...