Wpis z mikrobloga

Witam w podsumowaniu naszej wykreślanki, oraz głosowaniu na najlepszą część ze zwycięskiej serii! Cały ranking prezentuje się tak jak na załączonym zdjęciu.
A teraz przyznajmy nagrody, oraz nagrody specjalne:

ZWYCIĘZCA - Baldur’s Gate
2. miejsce - Planescape Torment
3. miejsce - Divinity
Największy przegrany - Gothic, Wiedźmin - czyli tytuły wysoko oceniane w Polsce, które w naszym rankingu odpadły jako pierwsze.
Największy farciarz - Drakensang - pierwszego dnia uratowały go zaledwie 4 głosy, później wiele razy był blisko wylotu, lecz ostatecznie udało mu się zająć aż 6 miejsce.
Ulubieniec komentujących - Planescape Torment - w komentarzach najwięcej ciepłych głosów zbierał właśnie ten tytuł.
Order złotego uczestnika - @Unakit77 @Abiseth @Wysu @Klocuchy_Lego_PL @Sky-rusher @Misza97 @Eskapista @Kafarov (jeśli kogoś pominąłem to przepraszam, ale tych panów po prostu zapamiętałem najlepiej)

Dobrze, a teraz przejdźmy do wyłonienia najlepszego tytułu ze zwycięskiej serii (tym razem w sposób tradycyjny - jedno głosowanie, głosujemy na najlepszego). Zapraszam.

#top14rpg #wykopowawykreslanka #gry

Pobierz Mergan27 - Witam w podsumowaniu naszej wykreślanki, oraz głosowaniu na najlepszą częś...
źródło: comment_hC33vE3GpId5wqRfaZ3pOAXOflrJPbbf.jpg

Najlepsze spośród Baldur’s Gate to:

  • Baldur’s Gate (1998) 20.1% (62)
  • Baldur’s Gate: Opowieści z Wybrzeża Mieczy (1999) 5.5% (17)
  • Baldur’s Gate II: Cienie Amn (2000) 46.0% (142)
  • Baldur’s Gate II: Tron Bhaala (2001) 10.7% (33)
  • Baldur’s Gate: Dark Alliance (2001) 4.9% (15)
  • Baldur’s Gate: Dark Alliance II (2004) 4.2% (13)
  • Baldur's Gate: Siege of Dragonspear (2016) 8.7% (27)

Oddanych głosów: 309

  • 36
@zeek:

wizardry 8, seria might & magic - za miodność rozgrywki i walki
wiedźmin 3 - za fabułę i świat
divinity original sin 1 i 2 - za nowatorską mechanikę walki i grafikę

i wiele innych. Baldur's Gate i w ogóle gry na Infinity Engine są strasznie toporne, a fabuła to już totalnie przynudza. Jeszcze BG1 przeszedłem z ciekawości, ale dwójki miałem dość po drugim rozdziale.
@Cybher1
@Zwanek
@SenDog nie zgodzę się, gry uwielbiałem, teraz ogrywam po latach BG2 i IWD na telefonie, i muszę powiedzieć że te gry dostały druga młodość i świetnie się w nie gra na ekranie dotykowym. Nawet na dzisiejsze standardy jest dobrze.

Ogromnym plusem jest szybkość ladowania, IWD potrzebuje od kliknięcia ikonki do wczytania save moze z 5sekund. Co jest idealne do grania krótkimi zrywami.
@Cybher1: Zarzucasz grom na Infinity Engine toporność i mówisz, że Wizardry 8, seria M&M są lepsze (nie wspominając nawet o dialogach)? XD Co takiego topornego jest w takim BG2?

Jeśli chodzi o rozwój postaci i walkę (mechanika), to Wiedźmin nie ma nawet startu do BG, nie mówiąc o wielkości i zróżnicowaniu świata Sapkowskiego do FR.

Zgodzić się mogę z tym, że fabuła epic fantasy nie każdemu musi podchodzić, bo to już
@TrueGrey w BG brakuje mi flow w rozgrywce. Gra bardziej przypomina RTSa niż RPG. Walka w trybie realtime with pause jest chaotyczna i przez to mało satysfakcjonująca. W M&M, wizardry i DOS walka jest turowa, przez co każda decyzja na polu walki ma większe znaczenie, ale przede mną wszystkim jest bardziej przejrzysta.

Poza tym postaci w BG są bardzo irytujące, dialogów jest za dużo przez co gra się dłuży. W BG2 irytowało
@Cybher1:

w BG brakuje mi flow w rozgrywce. Gra bardziej przypomina RTSa niż RPG.


Trochę ciężko mi się do tego odnieść, bo nie rozumiem kompletnie zarzutu, wyjaśnisz?

W Wizardry i M&M przez to, że wszystkie postacie stoją w jednym miejscu nie masz nawet możliwości zajęcia pozycji taktycznych, przez co walka zazwyczaj ogranicza się do spamowania spacji i uciekania z przerwą na rzucenie zaklęć.

Zgodzę się natomiast z tym, że w BG
@TrueGrey to prawda, klasyczne rpgi z mnóstwem dialogów i zadań mnie prxytłaczają i nudzą. Jestem już na to za stary i faktycznie wolę dungeon crawlery skupiające się głównie na rozgrywce. Chociaż taki Wiedzmin 3, ze swoim filmowym charakterem, o wiele lepiej nadaje się do opowiedzenia dobrej historii niż czytanie ton tekstu w BG.

Co do interakcji z towarzyszami to owszem w wizardry 8 nie było faktycznych dialogów, ale ich odżywek było naprawdę
@Cybher1: No i dochodzimy do wniosku, że to niekoniecznie seria BG jest najbardziej przecenianym crpg w historii, a raczej po prostu nie trafia w Twój gust, co jest kompletnie zrozumiałe.
Dla równowagi powiem, że ja preferuję tonę tekstu (stare RPGi typu Planescape, Baldury, Fallouty grałem dziesiątki razy) nad sposób prowadzenia gry przykładowo w Wiedźminie (którego również bardzo lubię ale każdą część ukończyłem tylko raz) i o to chodzi, że nie znalazł
@SenDog: Ok, przyznaję częściową rację, bo to uproszczenie. Wszystko rozgrywa się w Wieloświecie, który łączy te settingi w jedno uniwersum, którego nie określiłbym nudnym. Tak więc z FR można przejść do Sigili i odwrotnie, i oba te 'światy' łączy dużo więcej niż tylko możliwości przejścia. Więc samo z siebie FR złe nie jest, co pokazuje chociażby wspomniana przeze mnie Maska Zdrajcy.