Wpis z mikrobloga

Reklamowałem wczoraj telewizor w MediaExpert.
Taka historia:

Wchodzę do sklepu z pudłem z TV…jeszcze dobrze nie minąłem kas/obsługi klienta…już jakaś Pani krzyczy ile to ma cali?
- 55" proszę Pani
- To się powinno zgłaszać w serwisie przez stronę i przyjadą do domu.
- (już wiem że mówi o serwisie producenta ale zapytałem) W jakim serwisie?
- No w serwisie LG (pudło miałem po LG, w środku inny TV)
- Ale wie Pani co to rękojmia prawda? Serwis producenta jej nie zrealizuje.
Karpik, cisza.

A jeszcze z 2 miesiące temu, większość sieciówek miała kontrole UOKIK w temacie podejśćia do reklamacj / rękojmi etc.

Niecały miesiąc temu coś tam kupowałem, obok mnie małżeństwo reklamowało telefon (po raz 3), obsługa oczywiście usilnie próbowała wymusić zgłoszenie na Gwarancję, a nie rękojmię:
Obsługa: Wiedza Państwo, na gwarancje będzie szybciej, zaraz naprawią i telefon będzie można dalej używać.
Mąż: Widzisz Grażyna, oddajmy na gwarancję.
Żona: No ale wie Pani, to już 3 raz oddajemy, a on ciągle nie działa, chciałabym sprawny telefon albo zwrot pieniędzy...
Obsługa: Ale jak oddadzą Państwo na Rękojmie to długo trwa, nie wiadomo jak rozpatrzą etc.

Poirytowany sytuacją, perfidnie podszedłem i dosyć głośno poinformowałem małżeństwo jakie prawa przysługują im z tytułu rękojmi, a jakie z tytułu gwarancji. Zapadła niezręczna cisza, Pani z obsługi czerwona na twarzy....

Pamiętajcie Mirki i Mirabelki, rękojmia, zawsze :F.

EDIT: Inną sprawą jest to, w jaki sposób sklepy prezentują kroki reklamacji na swoich stronach internetowych.
Ogromne banery GWARANCJA SZYBCIEJ, RĘKOJMIA DŁUŻEJ etc Żeby się coś doklikać trzeba się trochę namęczyć :F.
#reklamacja #rekojmia #mediaexpert
uysy - Reklamowałem wczoraj telewizor w MediaExpert.
Taka historia:

Wchodzę do sk...

źródło: comment_2DqQmLS1rBdIP050mdn4scNTKbfV1htU.jpg

Pobierz
  • 114
@jillian: Ale nie wiem dlaczego zakładasz, że rękojmia miałaby mieć jakieś inne zasady w kwestii uszkodzeń spowodowanych przez użytkownika, niż gwarancja. To po prostu inna droga dochodzenia swoich praw, z trochę innymi uprawnieniami wynikającymi z przepisów, ale ogólna koncepcja jest dokładnie taka sama - to służy do wymiany/napraw usterek spowodowanych przez wady produktu, a nie niewłaściwe użytkowanie.
@Outmare: Dodajmy 14 dni kalendarzowych i jeśli przekroczą termin to automatycznie uznaje się ją za rozpatrzoną na korzyść klienta. Kiedyś mi rozpatrzyli negatywnie rękojmie po 15 dniach kalendarzowych argumentując, że mają 14 dni roboczych bo tak u nich w regulaminie jest napisane. Po kolejnym piśmie przyszedł pięknie zwrot pieniędzy ( ͡° ͜ʖ ͡°)
ja oddawałem dresy na rękojmię i karynka lv <20 powiedziała, że ok i przynosi mi :) wypełniony druk z reklamacją ( ͡° ͜ʖ ͡°).


@piastun: Albo się przejęzyczyłeś, albo jednak nie do końca ogarniasz o co chodzi.

Dochodząc swoich praw z tytułu rękojmi również składasz reklamację, tylko podstawą reklamacji jest rękojmia, a nie gwarancja.

Z tego co pamiętam z moich reklamacji w Go Sport oraz x-kom to
2.czy rękojmia jest potocznie nazywana reklamacją(bo wyczytałem że tak a wy piszecie że nie)


@Szakal0098:

2. Nie, to dwie inne rzeczy. Gwarancja od producenta rękojmia ze sklepu ( odpowiada sprzedawca)


@Outmare: Pisałem już wyżej, ale widzę że kolejne osoby mylą pojęcia.

Jeżeli kupiony towar ma wadę, konsument może złożyć reklamację, w której określi swoje żądania dotyczące doprowadzenia towaru do stanu zgodności z umową (przez naprawę lub wymianę) lub zwrotu