Wpis z mikrobloga

Mirku od 8 lat pracuję w branży paliwowej jako elektryk, zawsze marzyło mi się zasmakować pracy na morzu tj. tankowce bądź platforma wiertnicza. Czy ktoś mirkuje kto jest z #gdansk #gdynia i ma do czynienia z #morze #zeglarstwo #statki czytam jakie kursy są wymagane z tego co wyczytałem 4xStcw i książeczka żeglarska mam rację??? Jeżeli tak to gdzie najlepiej w Trójmieście odbyć takie kursy. Z góry dziękuję.
  • 13
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@yneb: sprawdź stronę uniwersytetu morskiego i urzędu morskiego w Gdyni. Najlepiej zadzwoń do urzędu. Ja robiłem na Uniwersytecie Morskim ale miałem to opłacone i załatwione.
@yneb: ale wiesz, że zwykły marynarz to ciężka praca w dodatku bardzo średnio płatna? Myślę, że na lądzie zarobisz podobnie. Chyba, że specjalizacja na statku elektryk ale to dokładnie nie wiem.

Ogólnie to jeżeli chcesz jako zwykły marynarz to robisz 4 podstawowe kursy wymagane przez STCW, morskie świadectwo zdrowia i książeczka żeglarska. Robisz to i uderzasz do agencji crewingowych tak długo, aż ktoś cie przyjmie na kadeta. Nie licz raczej na
@Chochla dziękuję za obszerną odpowiedź dyplom inżyniera już mam więc go nie potrzebuję, pytałem z zamiarem pracy jako elektryk więc oficer to raczej przerost formy nad treścią. Wszyscy piszą, że bez znajomości nie da rady nic lepszego wychaczyć wiesz to z pierwszej ręki czy powielasz ogólne informacje?
@yneb: wiem to bardzo dobrze z pierwszej ręki. Jest ciężko o praktyki, o pracę z doświadczeniem już łatwiej ale to też nie tak, że cie przyjmują z pocałowaniem ręki. Pensje też szału nie robią szczególnie na początku. Inaczej sprawa wygląda jak jesteś pierwszym (no może drugim już też) oficerem i w górę.

Jak nie zamierzasz iść w kierunku oficera a głodem na lądzie nie przymierasz to raczej odpuść. Będziesz zwykły "robolem"