Wpis z mikrobloga

Co mam zrobić, żeby ze skarbca nie schodziło tyle hajsu? Bo nawet bez wojen potrafi kasa schodzić, a nie wiem jak temu zaradzić. Są jakieś sposoby, żeby zdobywać kasę? Jestem nowy w eu4 więc proszę o wyrozumiałość.
#eu4
  • 21
@Patryk1013: gra jest dosyć skomplikowana by dać prostą radę :P

możesz jeszcze spróbować podbić development w stolicy - to da trochę kasy

co do kupców to rzadko kiedy opłaca się zbierać z więcej niż jednego "nodu".

napisz coś więcej - jaki kraj, czy masz wszystkie dodatki?

jak nie prowadzisz wojny to możesz rozwiązać część armi/statków, albo zmniejszyć ich utrzymanie - mniejsze morale, ale i mniejsze koszta
@Patryk1013: to, jeżeli nikt mnie nie poprawi
to chyba powinieneś mieć jeden główny z którego zbierasz, a reszta kupców pcha do niego cały handel (trade stering)
z armią to już musisz zobaczyć jak masz rywali ustawionych. aragon możesz albo pokojowo albo militarnie wchłonąc by zostać hiszpanią
portugalia to chyba koledzy, nie wiem jak wylosowało Ci francję.
ew. czeka cie podbój południa (afryka) ale to zależy od ich sojuszów. bo po jednej-dwóch
@Patryk1013: generalnie kastylia czy portugalia do czasu skolonizowania ameryk mają spore problemy z kasą i trzeba się nieźle nagimnastykować żeby dać radę. Jeśli niedawno zacząłeś to może pograj Anglią? łatwiej i z kasą i kolonizować można
@Patryk1013: albo kolonizuj ile się da, kupcami przesyłaj do handlu sewilli i postaraj się mieć jak najbliżej 100% handlu tam żeby całość zgarniać to będziesz bogaty ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@ksiezyc_w_siatce: o jakie dodatki tobie chodzi? jak rozwalisz Francję z Anglią na początku to później już nie ma nic do gadania ( ͡° ͜ʖ ͡°) w hre? jak pod achivki to szwajcaria ma fajny achiv ( ͡° ͜ʖ ͡°) a jak dla funu to chyba polską/austrią/czechami najlepiej
@Prince69: naprawdę aż tyle daje że do końca gry kastylią możesz nie kolonizować dla kasy
@Kaiborr: to była odpowiedź odnośnie tego, że do czasu kolonizacji problemy z kasą się ma.