Wpis z mikrobloga

#anonimowemirkowyznania
Czołem
Pracuję firmie od 9 lat na podstawie umowy B2B (branża IT, ale to chyba bez znaczenia). Czy jest szansa prawna domagać się od firmy zapłaty ZUS za np. 5 lat wstecz podważając umowę B2B oraz domagać się uznania tego okresu za normalną UOP? Według mnie obecna umowa ma cechy umowy o pracę tj. mam bezpośredniego przełożonego do którego raportuję, mam urlop, muszę pracować w godzinach od 8 do 16, muszę uzyskać zgodę na wszelkie zwolnienia się z pracy itp. Do tego pierwsze 3 lata siedziałem w biurze, obecnie pracuję w stylu home office.
Przerabiał ktoś taką batalię ? Jest kilka wyroków w podobnych sprawach, większość na korzyść osoby zatrudnionej na B2B, ale może ktoś z tu obecnych ma doświadczenie ?
#firma #ksiegowosc #prawo #b2b #prawopracy #kiciochpyta #praca

Kliknij tutaj, aby odpowiedzieć w tym wątku anonimowo
Kliknij tutaj, aby wysłać OPowi anonimową wiadomość prywatną
Post dodany za pomocą skryptu AnonimoweMirkoWyznania ( https://mirkowyznania.eu ) Zaakceptował: Eugeniusz_Zua
Dodatek wspierany przez: Wyjazdy dla maturzystów
  • 15
FKurfaPaski: Chyba tylko w jednym przypadku warto, tj. wtedy kiedy "pracodawca" naprawdę poważnie w czymś zawinił i nie wywiązując się ze swoich obowiązków pracodawcy naraził nas na utratę zdrowia fizycznego lub psychicznego, pozwalając na wypadek w pracy lub na mobbing, przez co doznaliśmy szkody na tyle znacznej i odczuwalnej finansowo, że chcemy/musimy dochodzić z tego tytułu odszkodowania. W każdym innym przypadku "mściwość" raczej nie będzie opłacalna (bo wyrównanie podatków, składek, odliczenia
OP: @goferek nigdzie nie napisałem, że mi nie pasuje
@karer na umowie jest kwota netto
@plan_9 pierwszy z brzegu http://www.sn.pl/sites/orzecznictwo/Orzeczenia3/II%20PK%20189-14-1.pdf
@staryhaliny umowa o dzieło to trochę coś innego w sensie prawnym niż umowa B2B
@staryhaliny nie oceniaj, jak będziesz dorosły to sam zobaczysz, że w życiu nie wszystko jest czarno białe