@trace_error: SKS Edge AL. Przejeździłem zimę i były ok. Miałem wersję 50, która u mnie wchodziła na styk, wersja 46 powinna lepiej pasować pod te wymagania. Jednak nie mam porównania z innymi modelami, więc nie namawiam, tylko informuje o ich istnieniu ;) No i szybki montaż/demontaż to raczej nie jest.
@trace_error: jeżeli mogą być na stałe to właśnie SKS, ja mam bluemels i jestem mega zadowolony.
No i bardzo ważne, żeby na tylnym kole jeżeli rzeczywiście mają chronić też łydki i przedni napęd błotnik był pociągnięty aż na wysokość suportu. Inaczej łydki i cała korba i tak będą zachlapane.
@trace_error: ja na oponę 32 (Vittoria Voyager Hyper), a błotniki mam chyba 45mm. Kupiłem 35 i były za małe :C Inna sprawa, że ta Vittoria ma balon w rzeczywistości jakieś 35mm...
@trace_error: ostatnio jadąc w deszczu zauważyłem że mimo błotników i tak jestem #!$%@?, głównie od wody którą koło przednie wyrzuca do przodu. Także ten, sporo dają, ale w pracy trzeba mieć ciuchy na przebranie.
Z tyłu miałem inne mocowanie na błotnik (od strony opony, więc musiałem dokupić śrubę z płaską główką (żeby weszło więcej opony :D) i wywiercić dziurkę wkrętarką. Dobrze mieć jakieś mocne nożyce albo piłkę do cięcia tych prętów, bo są bardzo twarde.
Ja mam wersję 45mm i opony 37mm, ładnie to się spasowało. Z tego co wyczytałem to producent zaleca profil błotników szerszy o około 10mm w stosunku do opony. Inaczej może nie zabezpieczać do końca przed chlapaniem.
Ogólnie fajnie błotniki, dorzucają dużo części montażowych -
@geuze @trace_error: Ja druty ciąłem nożówką po zamontowaniu w takie imadełko - druty dodatkowo owinąłem ręcznikiem papierowym, żeby nie porysować w uchwycie. Na koniec pilnikiem przejechałem cięcia, żeby zlikwidować zadziory i ostre końcówki. Imadełko przydało się też przy rozkręcaniu osiek pedałów.
Ach jak dobrze, że nie trzeba się męczyć tak jak w tych podstarzałych modelach i w SKS EDGE AL nie ma już potrzeby ciąć jakiś drutów, można regulować wysunięcie wsporników przy złączce ( ͡°͜ʖ͡°)
Ktoś coś?
#gravel #rower #szosa
opona 38 max
https://roweroweporady.pl/sks-raceblade-pro-xl-test-blotnikow-szybkiego-montazu/
No i bardzo ważne, żeby na tylnym kole jeżeli rzeczywiście mają chronić też łydki i przedni napęd błotnik był pociągnięty aż na wysokość suportu. Inaczej łydki i cała korba i tak będą zachlapane.
@gregoor3 limit 32mm wg producenta
@wykopyrek: ciuchy i tak przebieram, ale najgorszy jest piach i syf lądujący na sztycy i robi potem chrup chrup chrup
https://www.sks-germany.com/en/products/bluemels-reflektierend-45-silver/
Z tyłu miałem inne mocowanie na błotnik (od strony opony, więc musiałem dokupić śrubę z płaską główką (żeby weszło więcej opony :D) i wywiercić dziurkę wkrętarką. Dobrze mieć jakieś mocne nożyce albo piłkę do cięcia tych prętów, bo są bardzo twarde.
Zamawiałem tutaj: https://www.wiggle.com/sks-bluemels-reflective-mudguard-set/
Ja mam wersję 45mm i opony 37mm, ładnie to się spasowało. Z tego co wyczytałem to producent zaleca profil błotników szerszy o około 10mm w stosunku do opony. Inaczej może nie zabezpieczać do końca przed chlapaniem.
Ogólnie fajnie błotniki, dorzucają dużo części montażowych -
Tutaj na oponach 37mm
https://biostern.abstore.pl/blotniki-blotniki-bluemels-matt-28-45mm-czarne,c81,p2533,pl.html
Zaraz znajde....
https://www.wykop.pl/wpis/26104469/zaloze-25mm-normalnie-32mm-pokrece-cos-po-asfaltac/