Wpis z mikrobloga

@Mithrindil: ale ty wiesz, ze tlenki azotu to Ci katalizator wylapie? wywalajac egr masz wieksze cisnienie po goracej stronie co rowna sie temu, ze turbo wieksze cisnienei zimnego wytworzy... a co sie znowu rowna duzo mneijsza iloscia sadzy w spalinach...
@Mithrindil: zobacz sobie udzial samochodow w smogu, a reszty niskiej emisji. jakos latem jakosc powietrza nie przekracza norm ;) i jestes kolejnym co dal sie zmanipulowac na te pseudo europejskie normy, ktore wcale nie pomagaja naszemu zdrowiu. :) zobacz sobie jakie jankesi maja normy spalin. One są o wiele bardziej nastawione na dbanie o ZDROWIE
turbo wieksze cisnienei zimnego wytworzy... a co sie znowu rowna duzo mneijsza iloscia sadzy w spalinach...


@Stitch: nie ma to żadnego znaczenia bo przy mniejszym ciśnieniu ECU dobierze odpowiednio mieszankę i ilość sadzy się nie zmieni. Poza tlenkami azotu są inne składniki które można wyeliminować jeszcze przed katalizatorem i zwiększyć jego żywotność. Może i udział w smogu jest niewielki, ale weź pod uwagę że spaliny z aut powstają praktycznie przy gruncie
@Mithrindil: nie, ECU nie zmieni mieszanki :) hamownia mowi zupelnie cos innego. po wywaleniu EGR kazdy diesel zyskuje na mocy w dolnym zakresie obrotow.
Argument, ze niby pozniej do powietrza.. wiesz, ze czujniki sa na roznych wysokosciach, a nie na paru km? EGR odpowiada przede wszystkim za to, ze w spalinach masz mniej tlenu przez co jest mniej tych tlenkow azotu, ale wiecej sadzy... Ba jak masz gaz w podlodze to