Wpis z mikrobloga

Skończyłem nowe Metro i szczerze mówiąc, niestety zawiodłem się. Finalnie daję 5/10.

Plusy:
1. Fajny system craftingu broni
2. Nieźle rozwiązane AI przeciwników (nie biegną na gracza na pałę, potrafią korzystać z osłon, poddają się)
3. Ładna ścieżka dźwiękowa

Minusy:
1. TRAGICZNA optymalizacja (dropy FPS do 20 klatek na i7 9700k + RTX 2070 i 32GB RAM) i gdyby chociaż oprawa graficzna to rekompensowała to pół biedy... ale nie rekompensuje, ponieważ grafika jest zwyczajnie gorsza od takich gier jak BF5, czy chociażby Hunting Simulator.
Pod względem wizualnym widać jedynie minimalny krok w przód względem Metro Last Light - produkcji sprzed 6 lat. Wymagania sprzętowe natomiast ogromnie się zwiększyły, totalnie niewspółmiernie do poprawy grafiki.

2. Nie da się korzystać z Ray Tracingu - i nie chodzi tutaj jedynie o sam jego wpływ na wydajność ale fakt, że wszystkie zamknięte lokacje są wówczas zbyt ciemne, nigdzie nic nie widać i finalnie trzeba non-stop chodzić z noktowizorem na łbie. Bez włączonego RT tego problemu nie ma.

3. Chyba największy minus - po raz kolejny DEBILNIE wymyślone warunki zdobycia dobrego/złego zakończenia:

- Nie skradasz się gdzie tylko możesz? Strzela do ciebie wróg a ty go zastrzelisz? No to masz ziomek pecha bo właśnie drastycznie zmniejszyłeś sobie szansę na dobre zakończenie. W końcu grasz w grę FPS po to aby nigdy nie używać broni na swoich wrogach, całkiem to logiczne
- Nie masz zamiaru uganiać się na sam drugi koniec mapy przez całe hordy potworów po jakiegoś gównianego pluszowego misia dla dziewczynki? Ups - negatywne zakończenie!
I tak w kółko...

Generalnie oczekiwania były spore a wyszedł klops. Smutne, ale prawdziwe.

#pcmasterrace #gry #metro #metroexodus
  • 6
Pod względem wizualnym widać jedynie minimalny krok w przód względem Metro Last Light - produkcji sprzed 6 lat. Wymagania sprzętowe natomiast ogromnie się zwiększyły, totalnie niewspółmiernie do poprawy grafiki.


@FightMaker: Exodus to jednak otwarty świat, a nie wąskie korytarze metra.
@FightMaker: Troszkę się nie zgodzę. Mam całkiem niezłe porównanie bo bezpośrednio przed grą w Exodus przechodziłem dwie poprzednie części.

1. Grałem na RTX 2080 z raytracingiem włączonym na 1440p i odpalonym streamem.... i dropów nie miałem. Przypuszczam, że to coś bardziej z twoim komputerem jednak. Czy poprawa jakości jest mała? Jest widoczna, ale nie jest to jakiś efekt wow na pewno. Modele są dokładniejsze, szczególnie wszystkich NPC, bardziej różnorodne lokacje, trudno
@vdr: to graliśmy w dwie inne gry, bo też zrobiłem sobie maraton metro przed exodusem i w exodusie grafika potrafiła być gorsza niż w takim 2033 redux. Ewidentnie było widać, że niektóre lokacje były dopieszczone pod wygląd, a niektóre zlane ciepłym moczem. Dwa metry dalej potrafił być super spadek jakości grafiki, tekstury o rozdzielczości kupy itp. 6/10 daje
konto usunięte via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@FightMaker: musisz mieć coś skaszanione w PC skoro na takim sprzęcie miałeś dropy do 20fps. No chyba, że grałeś w 4K na ekstremalnych detalach z RT to faktycznie 2070 jest do tego za krótki. Na moim starym kompie z bieda RX 470 i i5 2500k w FHD na wysokich z AA nie spadało poniżej 50 w tajdze a to najgorsza pod względem optymalizacji lokacja.

Co do samej gry jestem delikatnie rozczarowany