Wpis z mikrobloga

SR-71 Blackbird nad górami Sierra Nevada, 1994r.

[5100x3996] ~2.5MB

Wikipedia podaje

Typ: Samolot rozpoznawczo-patrolowy
Załoga: 2
Data oblotu: 22 grudnia 1964
Lata produkcji: 1963–1969
Wycofanie ze służby: 1998/1999
Egzemplarze: 32

Ciąg: 2×145kN
Rozpiętość: 16,94 m
Długość: 32,74 m
Wysokość: 5,64 m

Masa własna: 27 216 kg
Masa startowa: 77 100 kg
Masa paliwa: 36 415 kg
Zapas paliwa: 46 000 l

Prędkość maks.: 3,56 Ma (3529,56 km/h)
Prędkość przelotowa: 3,2 macha
Prędkość minimalna: 280 km/h
Pułap: 24 000[1] – 36 500 m
Zasięg: max. 5150 km bez tankowania w powietrzu
Długotrwałość lotu: 1,5 h

W komentarzu kabina pilota, zdjęcie podczas pobierania paliwa i 2 zdjęcia SR-71A z National Museum of the US Air Force


#ciekawostki #fotohistoria #starezdjecia #gruparatowaniapoziomu #aircraftboners
Lizus_Chytrus - SR-71 Blackbird nad górami Sierra Nevada, 1994r.

[5100x3996] ~2.5M...

źródło: comment_pGGjCdPid2YN2wkLBQ81Su9yOLPr5hVE.jpg

Pobierz
  • 28
Usłyszeliśmy jak drżący głos pilota Cessny poprosił o weryfikację prędkości względem ziemi. Centrum odpowiedziało: "November Charlie 175, mam cię z prędkością dziewięćdziesięciu węzłów względem ziemi". [...] Chwilę po pytaniu Cessny odezwał się Twin Beech, wyraźnie wyniosłym tonem, prosząc o podanie jego prędkości. "Mam cię z prędkością stu dwudziestu pięciu węzłów względem ziemi". O rany, pomyślałem, ten z Beechcrafta musiał być przekonany, że zaimponował mniejszemu braciszkowi w Cessnie. Nagle, zupełnie znikąd, odezwał się