Wpis z mikrobloga

W końcu spotkałem nową Mazdę 3 na żywo. Mówcie co chcecie, to auto jest piękne, nie ma aktualnie ładniejszego kompakta. Nowy Focus jest fajny, ma ładną sylwetkę i ciekawe linie, ale to jest #!$%@? majstersztyk. Wyraźne, ale gładkie i płynące linie, ładne proporcje, fajne detale.
Co do silnika 2.0 122KM - szału nie robi, ale z tego co poczytałem i pooglądałem, pali relatywnie niewiele, ma całkiem przyzwoity moment jak na wolnossaka (pomaga mu rozruszniko-generator?) i jest kulturalny. Jasne, wyścigówka to nie jest, ale dramatu nie ma. Ciekawe co będzie po wejściu Skyactive-X.
Wnętrze bajka. Strasznie mi się podoba nieduża, okrągła, idealnie centryczna kierownica, bez efektu "góra-dół" przy mydełkowaniu. Jeździłbym taką po bułki.

#mororyzacja #mazda
Pobierz
źródło: comment_KVm615ua5hc1XN1R6zpFB5kvpxdxOtUm.jpg
  • 21
zagladaleś już pod tylnia kanapę ?


@Mirekzkolega: niby heheszki, ale nabywcę nowego auta mało to interesuje. Przez 3 czy 5 lat nie zgnije, a co później - wyjebongo, martwi się kto inny.
@Mirekzkolega: ja doskonale wiem o czym mówisz. Problem w Polsce jest taki, że Mazda PL zachowuje się przy tym wszystkim nieprofesjonalnie. W Niemczech (a tu mieszkam i w tych realiach rozpatruję takie auto) wszystkie zastrzeżenia są bez dyskusji usuwane w ramach gwarancji Jeździ po Niemczech trochę różnych Mazd i w życiu nie widziałem żadnej rudej. No a co się dzieje później, to tak jak piszę - klienta na takim rynku jak
Przez 3 czy 5 lat nie zgnije, a co później - wyjebongo, martwi się kto inny.


@bidzej: powiedz mi, po tych pięciu latach oddajesz samochód na złom jak rozumiem i kupujesz nowy, czy jednak chcesz za niego jakieś środki odzyskać i włożyć w nowy samochód?
@Krmtzzz ja się akurat temu dziwię chociaż to jest problem braku wiedzy. Ludzie nie sprawdzają i nie czytają a potem jest zdziwienie i niedowierzanie. I chociaż mechanicznie jest dobrze, to jednak komfort jazdy oraz właśnie to zabezpieczenie nadwozia pozostawia niesmak. Oczywiście niektórzy lubią bardzo twarde samochody i nie ma z tym problemu, jednak jakość blach, lakieru itd w tych pieniądzach jest bardzo zła.
powiedz mi, po tych pięciu latach oddajesz samochód na złom jak rozumiem i kupujesz nowy


@ksiak: po 5 latach albo sprzedajesz, albo konczy sie leasing i bierzesz nastepne auto. To rzekome gnicie po 5 latach to jest bajka.
po 5 latach albo sprzedajesz, albo konczy sie leasing i bierzesz nastepne auto.


@bidzej: czyli nie zależy Ci na wartości samochodu po 5 latach, dzięki której koszt leasingu może być mniejszy lub koszt zakupu nowego samochodu (stary oddajesz w rozliczeniu - wyższa wartość, mniej dopłacasz)?
czyli nie zależy Ci na wartości samochodu po 5 latach, dzięki której koszt leasingu może być mniejszy lub koszt zakupu nowego samochodu (stary oddajesz w rozliczeniu - wyższa wartość, mniej dopłacasz)?


@ksiak: ale dlaczego ona mialaby byc nizsza?
bo rdzewieje oraz ma kiepska jakość powołoki lakierniczej.


@ksiak: no wiec mowie Ci, ze wszelkie takie problemy w Niemczech sa zalatwiane od reki na cacy. To tylko MMPL woli tracic tygodnie i reputacje na walki z klientem, niz poprawic pare kanap, poswiecajac na to w sumie jakies smieszne sumy.
ze wszelkie takie problemy w Niemczech sa zalatwiane od reki na cacy

co mnie obchodzą inne kraje?

To tylko MMPL woli tracic tygodnie i reputacje na walki z klientem, niz poprawic pare kanap, poswiecajac na to w sumie jakies smieszne sumy.


@bidzej: to nie tylko problem kanap, proponuje zapoznać się z tematem na forum mazda6forum, jest baaarrdzo obszerny. Druga sprawa, to fakt, że w innych krajach ASO lepiej głaska klientów nie
co mnie obchodzą inne kraje?


@ksiak: napisalem wczesniej:

ja doskonale wiem o czym mówisz. Problem w Polsce jest taki, że Mazda PL zachowuje się przy tym wszystkim nieprofesjonalnie. W Niemczech (a tu mieszkam i w tych realiach rozpatruję takie auto) wszystkie zastrzeżenia są bez dyskusji usuwane w ramach gwarancji
@LubieSzaszylkiZLublina: wg Douga Mazda 3 w USA ma też dostępny tylko jeden silnik: wolnossący 2.5 Skyactive, 186KM, 252Nm - takim czymś można już śmiało jeździć. Szkoda, że w EU są za niego wyższa opłaty, więc po prostu to nie oferują...