Wpis z mikrobloga

Wykastrowany Mustang vs Skoda na sterydach

Podczas codziennego spaceru na przystanek autobusowy, przez kilka minut idę wzdłuż ruchliwej drogi łączącej dwie dzielnice. Jest ona prosta, szeroka, przecięta tylko jednymi światłami trzymającymi długo zielone światło. Często gromadzili się tam dawcy narządów na jednośladach, ale ostatnimi czasy policja pilnuje porządku wieczorami i nie ma jak poszaleć, choć czasem można spróbować.

Od niedawna obserwuję tam zawsze o tej samej porze czerwonego Forda Mustanga, którego kierowca chyba też ma na ósmą do roboty. Auto jest ładne wizualnie i wydaje trochę inny dźwięk niż okalające go Sandero, Fabie i Astry. Ciężko powiedzieć, skąd ten dźwięk: czy to silnik, czy wydech? Zapewne wydech, a w środku, w zależności od trybu jazdy, z głośników leci nędzna imitacja ryku V8 lub czegoś w tym rodzaju.

Za kółkiem siedzi facet na oko czterdziestodwuletni, na pewno kojarzycie takich z widzenia. Łysa czaszka, duże bicepsy, jeszcze większy bebech, który opina łososiowy T-shirt z dużym napisem D&G. Lubi prędkość, ściga się z przechodzonymi A6 i E39 z Niemiec tocząc heroiczny bój. Aż pewnego razu...

Na światła podjeżdża Superb w limitowanym kolorze Dragon Skin, po którym można poznać topowy model Sportline DSG 4x4 280 KM i zaczyna warczeć silnikiem. Teraz już wiem, że załączył procedurę startu, wtedy jeszcze nie.

Mustang oczywiście odwarczał i oto biorę udział w wyścigu ulicznym w trybie spectator.

Czerwone, żółte...

POSZLI!

Jak zapewne się domyślacie wyścig był zacięty, ale wynik pojedynku nieoczekiwany.

Superb bez większego wysiłku odstawił Mustanga i spokojnie wyhamowywał przed następnymi światłami na horyzoncie.

Morał z tej historii płynie taki: W 2019 może cię spod świateł objechać seryjna Skoda, więc się nie napinaj tak bardzo. Zwłaszcza gdy masz Mustanga z czterocylindrowym silnikiem 2.3 EkoBuc 290 KM.

#rzetelnafura <- obserwuj
#samochody #motoryzacja #carboners #carspotting #skoda
DerMirker - Wykastrowany Mustang vs Skoda na sterydach

Podczas codziennego spaceru...

źródło: comment_s8vDCWHUaVgywsqMz4OHRIxejzEHEQh9.jpg

Pobierz
  • 157
  • Odpowiedz
@Niespodziewany_Spowiednik: jeździłeś tymi 290 koniami? Ja jeżdżę codziennie i co prawda nie bawię się w szczeniackie wyścigi na ulicach ale jakoś nikt mnie nie "objeżdża", a mocy wystarczy by na autostradę wjechać mając 180 na budziku :)

@sailor_73: z ecoboost można jakieś 400 wykręcić (intercooler, twin turbo, wydech, mapa..) ale to już taniej v8 kupić. A z v8 można i 800 koni zrobić ( ͡° ͜ʖ ͡°
  • Odpowiedz
@rraaddeekk:
Porownałem i dokłądnie potwierdza to moją wersję. Diesel jest minimalnie szybszy (8.6 do setki zamiast 8.9) a moment ma dwa razy wiekszy - 340Nm zamiast 170 Nm.

https://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/honda/civic/viii/hatchback-3d/silnik-benzynowy-1.8-i-vtec-140km-2006-2011/

https://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/honda/civic/viii/hatchback-3d/silnik-diesla-2.2-i-ctdi-140km-2006-2011/

To że wrażenie wciskania w fotel możę być większe to ze względu na kopnięcie turbo. W pomiarach jednak osiągi są bardzo podobne.

Podsumujmy:
Samochód A ma 2 razy wyższy moment, tą sama moc, bardzo podobny czas do 100 co samochód B.
  • Odpowiedz
@DzdzystyDzejson: seat leon cupra, golf r i audi s3 maja 4,7 do setki.

mustang tutaj masz 4.8
https://www.autocentrum.pl/filmy/pomiary-przyspieszenia/ford-mustang-gt-5-0-v8-450-km-at-przyspieszenie-0-100-km-h/
https://autokult.pl/26583,nowy-ford-mustang-fastback-gt-test-opinia-spalanie-cena,all

https://www.autocentrum.pl/filmy/pomiary-przyspieszenia/volkswagen-golf-r-2-0-tsi-310-km-at-przyspieszenie-0-100-km-h/
golf r 4,7.

co prawda moze w tym modelu z 2019 jest 4.3 do setki ale badzmy realistami moze przy 20 stopniach w suchy dzien uzyskasz to a rka czy cupra z 4x4 ma prawie zawsze te 4.7-5 sec. Mam cupre 2018 z przed fap i jeszcze nie mialem okazji zeby
  • Odpowiedz
@TomAss83 błędne wnioski wyciągasz, albo starasz się naciągnąć fakty.

Fakty są takie:

Samochody o tej samej mocy.

Lepsze przyspieszenie do 100 km/h ma ten o większym momencie, chociaż jest cięższy

To wyniki oficjalne, a nie jakieś odczucia subiektywne "kopnięcia" turbo lub vTec'a.
  • Odpowiedz
@laminio: no skoro już się bawisz w porównania z autocentrum to Cupra R nie ma tyle co Audi S3 i Golf R.

Seat Cupra R 2.0 TSI 310 koni - masz 5,7 do setki
https://www.autocentrum.pl/filmy/pomiary-przyspieszenia/seat-leon-cupra-r-2-0-tsi-310-km-mt-przyspieszenie-0-100-km-h/

Volkswagen Golf R 2.0 TSI 310 koni - masz 4,6 do setki
https://www.autocentrum.pl/filmy/pomiary-przyspieszenia/volkswagen-golf-r-2-0-tsi-310-km-at-przyspieszenie-0-100-km-h/

marka premium czyli Audi S3 300 koni - masz 4,6 do setki
https://www.youtube.com/watch?v=AcXPqKus2HE

Co nie zmienia faktu, że Mustang 5.0 GT jest szybszy
  • Odpowiedz
@laminio:
Są też mocniejsze wersje limitowane, jak RS3 i Seat Leon ST Cupra 370 Carbon, no, ale są tez potężniejsze limitowane Mustangi, więc dalsze porównania są bezcelowe.

Ja i tak wybrałbym japończyka ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@rraaddeekk
Uczepiles sie kurczowo tych 0.3 sekundy to ponizej masz kontrprzyklad. Te 0.3 sekundy wynikaja wlasnie z niuansow typu przebieg charaktrystyki silnika.
Ta sama moc, moment o 50% wyzszy. Przyspieszenie o 0.1 gorsze.
https://m.autocentrum.pl/dane-techniczne/volkswagen/golf/iv/hatchback/silnik-diesla-1.9-tdi-150km-2001-2003/
https://m.autocentrum.pl/dane-techniczne/volkswagen/golf/iv/hatchback/silnik-benzynowy-1.8-t-150km-1997-2003/

Bronisz tezy nie do obronienia. Kompakt ktory ma okolo 200 Nm moze byc zarowno cholernie szybkim civiviem R type (6.6 do setki) albo zamuloną octavią z 90 konnym tdi i 12 sekundami do setki. Z drugiej strony
  • Odpowiedz
@DerMirker Nalezy dodac, ze taka Skode wypada chiptuningiem potraktowac. Spokojnie mozna na bezpiecznym sofcie z niej wyciagnac 350KM. Mi wyciagneli z Octavii RS 2.0 TSI 270KM i fakt jest dobry piec ale w cholere brakuje napedu 4x4. Mam nadzieje, że przy nadchodzacej generacji w końcu wprowadza
  • Odpowiedz