Wpis z mikrobloga

@ciociakrystyna: nie napalaj się na mpak, polift, full wypas itp. bo w 98% to miny, szukaj coś co ma historię serwisową, czyli kwity, rachunki itp. przed zakupem warto sprawdzić u dobrego fachowca całe zawieszenie, szukałbym benzyny, 2,8 lub v8 przed lifta, po lifcie tylko 3l benzyna. diesla odpuściłbym sobie z racji wieku i przebiegu(nie wierzyć że 20 letnie auto ma tylko 280-300k szczególnie w serii 5)
@ciociakrystyna: co do benzyn, na diesla bym nawet nie patrzył. każdy znajomy z 3.0d po krótkim czasie wymieniał wszystko co najdroższe czyli pakiet startowy.
- układ chłodzenia, wycieki, czy trzyma pion.
- zawieszenie czy nie jest wbite, sprawdź czy równo bierze opony, zwróć uwagę czy keirownica jest prosto.
- podłoga, czy ma wszystkie kostki do podnoszenia.
- na zapłonie sprawdź czy zapalają się wszystkie kontrolki, ja oglądałem 12 sztuk e39 i
@Reynald: w samochodzie już prawie pełnoletnim każesz zwracać szczególna uwagę na rzeczy które można naprawić łącznie za 100zl typu wyciek spod klawiatury albo pęknięta guma?
@alman: nie miałeś się czego czepić już? te auta mają tyle bolączek w tym wieku, że ciężko wszystko pamiętać. nigdzie nie napisałem, że pęknięta guma dyskwalifikuje auto, ale warto wiedzieć co się kupuje, jak ktoś nie wymienił gumy za 30 zł to wątpię, że dbał o auto
@Reynald: równie dobrze mógł nawet nie widzieć ze jest pęknięta, bo pękają z tylu gdzie tego nie widać. Kupując e39 raczej można zakładać z góry, ze jak dobrze by się jej nie prześwietliło i tak będzie coś do roboty, mniej lub więcej ;)
@emrek: silnik 2.0 Hdi i jeżeli sam silnik i samochód całkiem spoko to co chwile jakieś bolączki a to czujnik abs a to taśma poduszek, jeżeli chodzi o samochody to nie lubię jak coś piszczy i niedomaga, wole zapłacić więcej u mechanika i jeździć spokojnie
@Philosohero: to prawda ale auto jest piękne szczególnie M-pak i po-lift. Możesz dojść że będziesz go kochał za to jak się prowadzi i jak się w nim będziesz czuł, ale będzie się #!$%@?.. za usterki z racji wieku ( ͡° ͜ʖ ͡°).
@ciociakrystyna: Ja jestem psychofanem #bmw ale na szczęście podchodzę realnie do tematu, bo swego czasu prawie kupiłem E46 320d touring w średnim stanie z myślą "potrafię, to sobie sam będę wszystko robił", zamiast 307sw po kompletnym pakiecie startowym dla diesli 250k+ km.

Teraz bym pewnie częściej siedział w garażu, niż jeździł. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

O ile benzyna może się trafić zadbana, a w razie awarii prosta
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@ciociakrystyna: diesla bym odpuścił, albo 2,5 albo 3.0 po lifcie. Wszystkie naprawy do ogarnięcia. Na początek na pewno odma, pompa wody lubi się zepsuć, a układ chłodzenia bardzo istotny ze względu na aluminiowe części bloku. Chłodnica może być do wymiany z racji wieku. Samochód bierze około 100ml-200ml oleju na 10tys. km - winne złe pierścienie zbierające olej. Z eksploatacyjnych rzeczy najdroższe jest zawieszenie, które trzeba robić na częściach idących na pierwszy