Wpis z mikrobloga

Nowy wywiad z Mitosdą i innymi z Hardsuit Labs. Bardzo ogólny, bez konkretnych informacji. Rozmówca skupia się na poznaniu twórców i ich motywacji:

https://venturebeat.com/2019/03/26/vampire-the-masquerade-bloodlines-ii-interview-brian-mitsoda/

Tak sobie myślę, co powiedzieli o uaktualnieniu #vtmb, dostosowaniu do dzisiejszych czasów pod kątem technologicznym. Kilka razy pojawiła się wzmianka o wszechobecnych kamerach i telefonach utrudniających wampirom pozostanie w ukryciu. Jak mogliby wnieść to na nowy poziom? W oryginale było kilka monitorowanych lokacji, może kilkanaście kamer. Ich funkcja sprowadzała się do alarmowania przeciwników.

Gdybam, że w #vtmb2 kamery będą na każdym kroku, całe huby powinny być monitorowane łącznie lokacjami publicznymi typu sklepy, a więc na zewnątrz i wewnątrz. Huby jak w dxhr/md, ale na każdej latarni zestaw kamer 360°. Do tego oczywiście ludzie, każdy z telefonem. Teoretycznie każda manifestacja dyscyplin czy ataku/żeru może być nagrana. No ok, i co? Zlecą się służby i/lub łowcy. To już było w #vtmb - mechanizm prosty, może nawet banalny, ale był i jako tako działał. Chociaż jak ktoś grał uważnie, to mógł w ogóle nie być świadom jego istnienia. W dwójce może trzeba będzie bardziej uważać, ale nie za bardzo, bo gracz masowy się zesra/popłacze.

Co dalej można z tym zrobić? Media społecznościowe są niemal domyślnym rozwinięciem. Frapujące, niewytłumaczalne zdjęcia latające po sieci mogłyby skutkować czymś ciekawym, nie tylko kolejnym punktem złamania maskarady i np większą ilością łowców zainteresowanych protagonistą. Na mechaniki typu game over bo x filmów/zdjęć wylądowało na fejsie nie liczę ;]. Wnioskuję, że hakowanie czy w ogóle internetowy świat powinny grać dużą rolę w vtmb2, elementy skradankowe również. Jako zestaw mechanik robi się pokaźny kawałek tortu. Albo hardsuit labs oleje fakt istnienia internetu i sieci inwigilujących, a całe unowocześnienie sprowadzi się do bycia nieheteronormatywną emo femistyczną blm różowowłosą toreadorką z ćwiekami w dupie.

Co myślicie?

#gry #crpg #vampirethemasquarade
  • 8
@sejsmita: Mam nadzieję że pojawi się hakowanie, bo uwielbiam ten dźwięk klawiatury podczas łamania hasła. Wspomnieli o umiejętnościach takich jak lewitacja i przemiana się w obłok dymu do przemieszczania, jestem ciekaw jak to będzie rozwinięte i czy będzie się ograniczać do konkretnych lokacji. Sam nie jestem fanem latajacych wampirów bo to dla mnie bez sensu xD no ale cóż zobaczymy ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@dracul: Moim zdaniem, jeśli pozwalasz się zamienić w mgłę to musisz dać na mapach ścieżki, żeby z tego korzystać. Wspomnieli też o duszeniu przez "wpłynięcie" do gardła - ładny stealthkill Podobnie z lewitacją. Obligatoryjne. Z hakowaniem spodziewam się jakiejś minigierki. Rozwiązanie z vtmb nie przejdzie, plebs nie ma klawiatury xD
Biorąc pod uwagę, że celują w immersive sim, zdolności postaci otworzą alternatywne ścieżki podczas eksploracji, jak np. w Deus Ex, Dishonored, Prey czy starszych tytułach. Zamieniasz się w mgłę i wlatujesz w jakiś wąski kanał wentylacyjny, rurę czy coś - zamiast wchodzić frontowymi drzwiami. Lewitacja czy latanie pozwolą pewnie dostać się w normalnie niedostępne miejsca, tak jak np. Blink czy wysokie skoki w Dishonored itp. Pytanie, czy podołają pod względem level designu,
@Silvaren: wydaje mi się że będą specjalne miejsca, na przykład szyby wentylacyjne przy których będzie ikonka użycia umiejętności. Mam nadzieje że pochwalą sie gameplayem tym którym pokazywali prasie na konferencji. Ale to chyba jedynie będzie możliwe na najbliższym e3 o ile paradox zamierza sie pokazać