Wpis z mikrobloga

Mirki, pytanko mam. Kiedy podniosę lewy przód samochodu na lewarku, zapale silnik i zostawię na biegu jałowym to koło kręci się do przodu. Jak zatrzymam ręką to za chwilę znowu się zaczyna kręcić. Prawe koło tego nie robi. To jest oznaka jakiejś awarii, a jak tak to co mogło ulec uszkodzeniu? Czy może to normalne, a jeśli tak, to czemu tak się dzieje, bo jestem ciekaw ( ͡° ͜ʖ ͡°)

#motoryzacja #mechanikasamochodowa #pytaniedoeksperta #samochody #renault #scenic
  • 11
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@biskup2k: Dobra, to sobie wyobrażam, można założyć spokojnie, że olej przekładniowy przenosi jakiś szczątkowy moment na dyferencjał, który wystarcza do poruszenia koła w powietrzu, tylko czemu tylko jednego koła? Jakieś tarcie na prawym kole raczej nie w chodzi w grę, bo tyle co z ręką obracam to opór jest w miarę jednakowy, poza tym jeśli rozkręcę prawe koło ręką to ten minimalny moment powinien podtrzymać jego ruch obrotowy, a koło
  • Odpowiedz
@fairytale_stinking_cave: Tutaj już wchodzi mechanizm różnicowy o którym pisali poprzednicy - oczywiście tego nie polecam ale możesz sobie nawet wrzucić bieg i zobaczyć że będzie się kręciło tylko koło które jest w górze (przy założeniu że nie masz szpery :-)).
  • Odpowiedz