Wpis z mikrobloga

Witajcie mirki.
Nabyłem ostatnio gruza jakim jest #golf3 z silnikiem AFT 1.6 101KM benzyna. Nabyłem auto niesprawne - nie uruchamia się silnik. Stwierdziłem, że nigdy nie miałem auta benzynowego (w moim sercu tylko diesel) i chętnie poznałbym jak takie coś działa.
Otóż na początek sprawdziłem:
* pompkę paliwa
* iskrę na świecy.

Auto nie odpala ponieważ brakuje iskry na świecy. No dobra poszedłem dalej - cewka zapłonowa. Otóż znalazłem informację w jaki sposób ręcznie "wywołać" iskrę na cewce. Wystarczy podać masę na środkowy pin w złączu cewki. Zrobiłem to - jest iskra na świecy. (zasilanie na cewce jest)

Dobra, następny krok - czujnik halla. na wałku rozrządu w rozdzielaczu. Chciałem sprawdzić czujnik halla i wymontowałem rozdzielacz (niepotrzebnie). Czujnika nie sprawdziłem (jeszcze), ale stwierdziłem, że po prostu podam masę na środkowy pin złącza czujnika halla (przewód sygnałowy) i sprawdzę czy jest iskra na świecy. Otóż po połączeniu pinów 2 i 3… brak iskry na świecy. (zasilanie na czujniku halla jest)

Podejrzewam, że może być padnięty gdzieś przewód ale nie jestem tego pewien. Jakie warunki muszę spełnić w silniku benzynowym, aby pojawiła się iskra na świecy? Wystarczy mi jakiś temat na forum. Potrzebuję pomysłów na to co mam jeszcze sprawdzić, żeby zdiagnozować usterkę.

#motoryzacja #vw #golf #kiciochpyta
  • 5
  • Odpowiedz
@mariecziek: co do czujnika halla to najlepiej podłączyć diodę, kręcić silnikiem i obserwować czy mruga. A co do iskry to musisz mieć zasilanie na cewce, sygnał z czujnika który steruje cewką, sprawne przewody zapłonowe, cewkę, świece. Jeszcze immobiliser może odcinać zapłon i wtedy nie ma iskry, ale jak immo odcina to powinien chociaż na chwile załapać i zgasnąć.
  • Odpowiedz
@strawberian: Wiem jak mam sprawdzić czujnik halla. Po prostu pomyślałem, że jeżeli będę "emulował" czujnik poprzez łączenie kontaktu 2 i 3 na złączu, to na świecy powinna pojawić się iskra:
- iskra na świecy oznacza niesprawny czujnik halla
- brak iskry oznacza, że przyczyna nie leży w czujniku halla, ale w czymś innym (np. w immobiliserze).

No właśnie silnik w ogóle nie łapie. Auto było w warsztacie i tam nie dali
  • Odpowiedz
@panczekolady: Racja. Z golfem. Okazało się, że czujnik położenia wału korbowego był padnięty.
Właśnie zabawnie, że test z diodą przechodził pozytywnie, ale silnik nie działał. W końcu odpuściłem sobie, poprosiłem kumpla o pomoc w nabyciu czujnika położenia wału korbowego (wszędzie były po co najmniej 40 euro) i stwierdziłem, że jeżeli wymiana nie pomoże, to auto pójdzie na części. No kupiłem czujnik za 40 euro i wszystko zaczęło działać. W sumie gdybym
  • Odpowiedz