Wpis z mikrobloga

via Wykop Mobilny (Android)
  • 56
@Morenk4: bieżnik chyba służy do odprowadzania wody a jak nie pada to po co bieżnik skoro bez niego jest większa powierzchnia która się styka z powierzchnią. (Nie znam się ale tak mi się wydaje ( ͡° ͜ʖ ͡°))
  • Odpowiedz
@SF71H: powinni zabronić interesowania się formułą bez licencji #pdk

@Morenk4: zdaje się, że FIA zmieniła przepisy upraszczając aero i zmniejszając docisk. Co miało "wpłynąć na widowiskowość i zwiększenie manewrów wyprzedzania". Zmniejszoną ilość gripu miały zrekompensować opony full slick (większa powierzchnia styku). Chyba...
  • Odpowiedz
@Morenk4: bo kiedyś wprowadzili „rowki” żeby zmniejszyć przyczepność bo bolidy robiły się za szybkie. W 2009 duże zmiany przepisów osłabiły aero i zwiększyły przyczepność mechaniczną usuwając rowki. Więcej powierzchni = więcej przyczepności, a te rowki nie odprowadzają wody.
  • Odpowiedz
@SF71H: daj spokój, pytania o sprawy techniczne, nawet podstawowe w mojej opini i tak są mega, turbo, dużo bardziej wartosciowe niż 10ty koterski czy żenujący meme po raz 50ty. Najgorsi są pseudotrole którym wydaje się, że są zabawni i hejterzy od bambo Hue Hue czy Vettel cvl Hue Hue.
  • Odpowiedz
@Raa_V: dla mnie powyższe pytanie było trollem. nie wiem jak można interesować się F1 nie wiedząc o przyczynach wprowadzenia slicków ;p
  • Odpowiedz
@SF71H: ja np. nie oglądałem ani jednego wyścigu F1, a zacząłem się interesować od roku gdy Kubica został testowym i wszyscy czekaliśmy na #powrut. Kompletnie nie wiem jakie są ograniczenia w konstruowaniu bolidów i wątek taki jak ten pozwala mi nadrobić zaległości.

Nie, nie googlam, tutaj dostaję pełną wiedzę wraz z komentarzem specjalistów ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@SF71H slicki są w F1 od początku lat 70. Ciężko tu mówić o jakimś wyprowadzeniu, w szegolnosci w nawiązaniu do zdjęcia. Raptem przez chwilę (99-08) obowiązywał bezsensowny przepis który ich zabraniał.
@Morenk4
  • Odpowiedz