@Morenk4: bieżnik chyba służy do odprowadzania wody a jak nie pada to po co bieżnik skoro bez niego jest większa powierzchnia która się styka z powierzchnią. (Nie znam się ale tak mi się wydaje ( ͡°͜ʖ͡°))
@Morenk4: a co to #!$%@?? encyklopedia? Ja #!$%@?. Ostatnio wylęgło się tutaj takie rakowisko, że w następnym tygodniu będą pytać jak podetrzeć sobie dupę.
@SF71H: powinni zabronić interesowania się formułą bez licencji #pdk
@Morenk4: zdaje się, że FIA zmieniła przepisy upraszczając aero i zmniejszając docisk. Co miało "wpłynąć na widowiskowość i zwiększenie manewrów wyprzedzania". Zmniejszoną ilość gripu miały zrekompensować opony full slick (większa powierzchnia styku). Chyba...
@Morenk4: bo kiedyś wprowadzili „rowki” żeby zmniejszyć przyczepność bo bolidy robiły się za szybkie. W 2009 duże zmiany przepisów osłabiły aero i zwiększyły przyczepność mechaniczną usuwając rowki. Więcej powierzchni = więcej przyczepności, a te rowki nie odprowadzają wody.
@SF71H: daj spokój, pytania o sprawy techniczne, nawet podstawowe w mojej opini i tak są mega, turbo, dużo bardziej wartosciowe niż 10ty koterski czy żenujący meme po raz 50ty. Najgorsi są pseudotrole którym wydaje się, że są zabawni i hejterzy od bambo Hue Hue czy Vettel cvl Hue Hue.
@SF71H: ja np. nie oglądałem ani jednego wyścigu F1, a zacząłem się interesować od roku gdy Kubica został testowym i wszyscy czekaliśmy na #powrut. Kompletnie nie wiem jakie są ograniczenia w konstruowaniu bolidów i wątek taki jak ten pozwala mi nadrobić zaległości.
Nie, nie googlam, tutaj dostaję pełną wiedzę wraz z komentarzem specjalistów ( ͡°͜ʖ͡°)
@SF71H slicki są w F1 od początku lat 70. Ciężko tu mówić o jakimś wyprowadzeniu, w szegolnosci w nawiązaniu do zdjęcia. Raptem przez chwilę (99-08) obowiązywał bezsensowny przepis który ich zabraniał. @Morenk4
@Morenk4: Nie pamiętam już z jakiego powodu, chcieli obniżyć przyczepność opon. @ogaras ma rację, że slicki zostały po kilku latach ponownie dozwolone przy okazji ograniczenia docisku areo.
@Morenk4: Chętnie Ci odpowiem, bo zawsze mnie cieszy jak ktoś nowy interesuje się F1 i zadaje pytania, a tych frajerów co mają ból dupy że nie masz licencji na komentowanie nie słuchaj. Tacy jak oni będą pierwsi do wyzywania ludzi od Januszy F1, a gdy ktoś pyta to wielce paniska nie odpowiedzą.
Slicki są szybszą oponą bo całą powierzchnią stykają się z asfaltem - dopóki ten jest suchy. Jak tylko pojawia
nie no jak czytam wykop, to wychodzi ze zarabia sie tutaj wiecej niz na zachodzie, gdzie nie mamy zadnego duzego korpo, a jestesmy tania sila robocza dla nich
@Morenk4: zdaje się, że FIA zmieniła przepisy upraszczając aero i zmniejszając docisk. Co miało "wpłynąć na widowiskowość i zwiększenie manewrów wyprzedzania". Zmniejszoną ilość gripu miały zrekompensować opony full slick (większa powierzchnia styku). Chyba...
Komentarz usunięty przez autora
Kiedyś (jak na foto) też były szybsze, ale zakazane.
Nie, nie googlam, tutaj dostaję pełną wiedzę wraz z komentarzem specjalistów ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@Morenk4
@SF71H: o #!$%@?, jaki elektrodziarz
@nie_mientki: nie były szybsze. Slicki są szybsze.
@ogaras ma rację, że slicki zostały po kilku latach ponownie dozwolone przy okazji ograniczenia docisku areo.
Odpowiedziałem że są szybsze. Co nie gra?
Slicki są szybszą oponą bo całą powierzchnią stykają się z asfaltem - dopóki ten jest suchy. Jak tylko pojawia
Komentarz usunięty przez autora