Wpis z mikrobloga

Czy ktoś obeznany w temacie może mi powiedzieć jak to się stało że Hyundai złożył o 500 mln tańszą ofertę od Pesy? Czy przez to że będą produkować nie w Polsce to nie będzie większych kosztów transportu? No i jakie oni doświadczenie mają w tramwajach? Czy gdzieś na europejskim rynku jeżdżą tramwaje Hyundaia? Wiem że Pesa najlepsza nie jest - ma swoje problemy głównie z terminami. Mimo wszystko jeździ ich dość sporo po Warszawie i nie tylko i od strony pasażera to bardzo przyjemne tramwaje.
#4konserwy #neuropa #komunikacjamiejska #tramwaje #warszawa
  • 23
@pilot1123: @stefan_pmp: Skoro tak to dlaczego złożyli odwołanie? Z tego co wiem azjatyckie firmy stosują takie zagrywki.
@kriszawada: No i tu jest trochę pies pogrzebany przez sposób w jaki robione są przetargi czyli najważniejsza jest kasa nie jestem pewien ale wydaje mi się że lepiej mieć jednolitą flotę i znać ją(tak jak Warszawa ma Pesy) niż brać jakieś cudaczne. Szczególnie że tramwajów nie zmienia się co 5 lat ale
Skoro tak to dlaczego złożyli odwołanie? Z tego co wiem azjatyckie firmy stosują takie zagrywki.


@CaveoPoland: Bo jak wyszło na jaw, to dostali polityczny nakaz się odwołać. Przypominam, że PESA jest obecnie państwowa.

No i jakie oni doświadczenie mają w tramwajach? Czy gdzieś na europejskim rynku jeżdżą tramwaje Hyundaia?


Hyundai wyprodukował parę tramwajów, ale przypominam, że jest to firma zajmująca się pojazdami szynowymi od 40 lat - robią pociągi (elektryczne i
@CaveoPoland: wiele zagranicznych firm ma w Polsce filię i produkuje tu rzeczy wysyłając je na drugi koniec europy byś się zdziwił jak koszty pracownicze mogą zmieniać koszty całego projektu i jakie rzeczy się produkuje u nas a wysyła do Włoch czy Hiszpanii. Tutaj działa to na tej samej zasadzie. Wyprodukują to gdzieś gdzie koszty pracy są w uj niskie a ludzie pracują po 15h i wyjdą na tym miodzio.
@rzep: Jasne że nie, mimo wszystko Pesa ma większe doświadczenie w budowie tramwajów. I jest też to o czym pisałem wcześniej że jednolity tabor to duży plus(po tym jak skończy się okres gwarancji)

Ogólnie to mi nie robi różnicy jakiej marki jest tramwaj byle by był dobry(chociaż wolałbym wspierać polski przemysł) pytanie brzmi tylko czy przy takiej różnicy ceny i nie będzie także różnicy jakości. Czy ktoś jest w stanie to
Jasne że nie, mimo wszystko Pesa ma większe doświadczenie w budowie tramwajów.


@CaveoPoland: Niby tak, a jednak jest masa problemów z tymi tramwajami.

Artykuł sprzed miesiąca:
http://bydgoszcz.wyborcza.pl/bydgoszcz/7,48722,24341428,pesa-nie-wywiazala-sie-z-umowy-na-nowe-tramwaje-dla-gdanska.html

I jest też to o czym pisałem wcześniej że jednolity tabor to duży plus(po tym jak skończy się okres gwarancji)


Najwyraźniej ten plus nie jest wart 500 mln złotych. Dodatkowo to nie jest tak, że Warszawa kupi 5 tramwajów od Hyundaia i nagle ni