Wpis z mikrobloga

#bmw #motoryzacja #e39
Pacjent e39 lift silnik m54 bez gazu.

Panowie mam problem auto nie ma mocy, oraz na zimnym silniku lekko falują obroty. Czasami jak mi zgaśnie to nie chce odpalić za pierwszym obrotem rozrusznika.
Załączyłem zdjęcia z inpy.

Z tego co widzę jest problem z czujnikiem wałka rozrządu po stronie dolotowej (ssącej)
Ale nie wiem czemu pojawia się problem prze pływki ?
Jak skasuję błędy to najpierw się pojawia sam błąd NW_E a potem z czasem błąd przepływki.

Czujnik org jest drogi więc nie chcę się nadziać, więc pytam może ktoś zna się bardziej.
lizak21 - #bmw #motoryzacja #e39
Pacjent e39 lift silnik m54 bez gazu.

Panowie ma...

źródło: comment_yawflCBShh6qF6T4rIJkbaecjW4ECmcR.jpg

Pobierz
  • 23
  • Odpowiedz
@lizak21: W M52B20 miałem te same objawy, a zaczęło się od kulawego odpalania. Zmień czujnik na ori (albo Febi, bo robi oem z tego co pamiętam), powinno przejść.
Przepływomierz łapie może dlatego, że przez wariujący czujnik położenia wałka niedopala mieszanki i próbuje ciągle korygować, a skoro nie wychodzi, to stwierdza błędny pomiar ilości powietrza.
  • Odpowiedz
@lizak21: przepływomierz też dla świętego spokoju możesz podmienić na sprawną używkę żeby nie ładować się niepotrzebnie w koszty. Ja w ogóle nie miałem błędu przepływomierza a silnik kulał, wymiana pomogła.
  • Odpowiedz
Nie baw się w tanie zamienniki, bo podziałają tydzień.


@woskovy: a "ori" vdo też wcale lepsze nie jest, co widać na moim przykładzie, jak już kupować to taki na który producent daje długą gwarancje.
  • Odpowiedz
@woskovy: ehh chciałem edytować, bo się zapędziłem troszku, 4 razy wymieniałem czujnik położenia wału w przeciągu 3 lat, wszystkie vdo, teraz latam na meyle i jak na razie ok.
  • Odpowiedz
@Arturrow: rozumiem, że każdy z tych 4 wymienianych czujników nie miał swojej gwarancji w przeciągu tych 3 lat i nie mogłeś się ubiegać o ich wymianę itd skoro okazały się wadliwe?
  • Odpowiedz
@lizak21: jaki masz silnik, 2.0 czy 2.5l? Jak coś mam swoją dobrą przepływkę która mi została po swapie więc jak coś daj znać tanio odsprzedam.
  • Odpowiedz
@lizak21: nie baw się w koszty. Wymień najpierw podstawowy problem który może rzutować na przepływke. Dopiero po wymianie możesz sprawdzić czy błąd przeplywki się powtarza a dodatkowo ja zmierzyć. Z tego co pamietam na wolnych powinna pokazywać około 12 a przy pełnym bucie dochodzić do 600 jednostek.
  • Odpowiedz
@Piratez: Dzięki ale w chwili ekstazy już kupiłem czujnik :/. Ten problem ma taką charakterystykę że jak skasuję błędy, i wyjadę z garażu, zrobię kółko na mieście a potem podepnę kompa to mam tylko błąd czujnika wałka roz.dopiero potem się pojawiają błędy przeplywki. (zawsze jak zrobię dłuższą trase)
  • Odpowiedz
@lizak21: wymień czujnik i daj znac co wyjdzie. Możesz jeszcze sprawdzić w inpie jak zachowuje się przepływka po wymianie. Jakie wartości ma na jałowym biegu i przy pełnym bucie.
  • Odpowiedz