Wpis z mikrobloga

#500plus #madka #finanse Drogie wykopki, tak wiem, jestem zielonką, to oczywiście na wstępie. Ale do rzeczy. Sytuacja ma się tak. Z niebieskim w zeszłym roku zostaliśmy rodzicami. Łatwo nie jest, bo to ciężki kawałek chleba, ale ogólnie uczymy się cały czas. Przed ciąża pracowałam ba UOP, 2200 na rękę. Ogólnie macierzyństwo nie przyszło mi na początku łatwo. Całe dotychczasowe życie byłam aktywna zawodowo i na pełnych obrotach, aż tu nagle pach, trzeba się poświecić małemu człowieczków w 100% no i siedzieć w domu. Na początku myślałam ze nie chce rodzeństwa dla mojego syna i będzie jedynakiem. Ale z czasem, przyszło myślenie, ze fajnie gdyby jednak miał towarzystwo. Teraz mam dylemat z ekonomicznego punktu widzenia.

Otóż zakładajac ze wroce do pracy, mamy 2200 zł na rękę. Żłobek kosztuje mnie 1000 zl, a dojazdy miesięczne do pracy 500 zł. Zostaje mi 700 zł na życie.

Teraz zakładając ze nie pójdę do pracy i zostanę z dziećmi w domu (na wychowawczym=bezpłatny) moje finanse będą wyglądały tak: przychód z pracy 0 zł, żłobek 0 zł, dojazdy do pracy 0 zł, ale uwaga, dostaniemy 500 zł ba dwójkę bo łapiemy się w niższym progu dochodowym. Czyli w sumie dostaniemy 1000 zł.

Nie wiem sama co robić, czy wracać do pracy czy zostać #madka z dziećmi w domu i brać te #500plus na dzieciaki..
  • 19
@niegwynebleid: wiesz co, mój niebieski mówi to samo, ale zwyczajnie jest mi.. głupio! Mam wrażenie ze będę żerować, a sama mogłabym ruszyć dupę. Jednak totalnie mi się to nie opłaca. Myślałam jeszcze nad zmiana pracy, ale nie dostanę w swojej branży nigdzie 3k od razu, a musiałabym dwójkę oddać do żłobka wiec koszty rosną.
cholernie się boje ze wroce na rynek po 30, a matka z dwójka dzieci już nie będzie tak atrakcyjna zawodowo, jak młody, jurny Dżery po studiach.