Wpis z mikrobloga

#praca #pracait #it #pracbaza #itsupport

Mirki czy praca jako "Specjalista ds. IT" w Trójmieście z doświadczeniem około 3-4 lat za 3200 netto to normalne pieniądze?
Ogólne zagadnienia którymi się m.in zajmuję
- Administracja Serwerami Linux/NAS/Windows (w tym Active Directory)
- Przygotowanie nowych stanowisk (Windows 10//8/7, Office 365)
- Zarządzanie kopiami zapasowymi
- Zagadnienia związane z obsługą sieci (routery,swtiche,AP, zestawianie VPN itp.)
- Rozwiązywanie problemów klientów (czyli typowy helpdesk np. nie działa drukarka, Autocad się wywala, Symfonia się wysypała, coś nie tak z Bazą Danych itp.)

Generalnie moją mocną stroną jest fakt, że nie poddaje się i zawsze drążę temat i w 90% udaje mi się rozwiązać problem.

Zastanawiam się nad zmianą pracy - oferty które by mnie interesowały zamieszczam niżej - tylko czy jestem w stanie mocno podnieść swoje zarobki - czy rzucając kwota w stylu 4000 netto mam jakiekolwiek szanse, żeby zostać wziętym pod uwagę? Nie jestem jakiś super zdeterminowany do zmiany pracy bo jak mam siedzieć za takie same pieniądze na słuchawce i codziennie myśleć o tym żeby się zastrzelić to wolę zostać to gdzie jestem( ͡° ͜ʖ ͡°)

Jeżeli moje umiejętności są za słabe to w co iść? Sporo ostatnio słyszę o Azure/Exchange - warto zainteresować się tematem, robić jakieś Certy Microsoftu, Cisco?
Chciałem kiedyś zostać #programista15k, ale chyba to nie jest dobry czas dla Juniorów bez doświadczenia.


Będę wdzięczny za wszelkie rady :)
itguy - #praca #pracait #it #pracbaza #itsupport 

Mirki czy praca jako "Specjalist...

źródło: comment_7H26MT6nLEwYEAOzLGfenhBXz425x1W6.jpg

Pobierz
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@itguy: 3200 za 3-4 lata doświadczenia w it to tak mocno średnio bym powiedział, ale trochę cię stanowisko ogranicza, bo supportu nikt poważnie nie traktuje. Możesz poszukać stanowisk administratora, tam więcej płacą. Co do azure to z mojego doświadczenia jest po pierwsze niszowe, po drugie toporne, już chyba lepiej aws/gcp, wtedy douczyłbyś się jeszcze jakiegoś ci/cd, doszlifował linuxa (+może kontenery - docker, kubernetes) i może nawet na devopsa by cię
  • Odpowiedz
@itguy: @matekkkk: Z tym "supportu nikt nie traktuje poważnie" to delikatnie mówiąc pomyłka. Są firmy, które zajmuja się praktycznie wyłącznie supportem (outsorcing dla organizacji, które swojego supportu nie chcą utrzymywać - jak na przykład mniejsze banki).

W tej branży warto rozejrzeć się za pracą zdalną, specjalista od utrzymania systemów/aplikacji, 4 lata doświadczenia, zatrudniony w firmach warszawskich spokojnie wyciąga dwucyfrową sumę, a pracowac może z domu, z dowolnego miejsca
  • Odpowiedz
Dzięki za odpowiedź :) @yapol A co taki specjalista musi umieć żeby go "wzięli"? Zastanawiam też się jakie są zarobki na stanowiskach, które sprzedałem wyżej - czy kwota 4000 netto to coś do przełknięcia z moim doświadczeniem?
  • Odpowiedz
@itguy: Zwykle szuka się człowieka pod danego klienta lub konkretną aplikację, więc skillset będzie inny na każdej rekrutacji. Czasem to są mega egzotyczne aplikacje i firmy na wstępie oferują przeszkolenie, zanim zacznie się właściwą pracę. W większości wystarczą umiejętności które wypisałeś, plus jakieś podstawy pisania skryptów dla ułatwienia sobie pracy (bash,powershell, perl, zależnie od preferencji), zwykle wymagany jakiś język obcy - najpopularniejszy jest angielski albo niemiecki. Ale przede wszystkim sprawdza
  • Odpowiedz