Aktywne Wpisy
wersalski_kasztaniQ +169
Ale się biznesy zwijają z Polski. Ciekawe czym jest to spowodowane, nie wiem choć się domyślam( ͡º ͜ʖ͡º). Komu oni wcisną te kredyty jak nie będzie pracy? #gospodarka #pracbaza #nieruchomosci
Niech mi ktoś wyjaśni, tylko zupełnie poważnie, bez wyzywania od onuc: po co w ogóle Ukraina jeszcze walczy? Za co chłopaki takie jak my gniją w okopach i giną codziennie rozrywani pociskami artyleryjskimi? Jaki to ma w ogóle jeszcze sens, opóźnienie o kilka miesięcy nadejścia życia w ruskim mirze?
- wsparcia z zachodu nie ma, tak jak nie ma jakiejkolwiek perspektywy żeby coś się w tej kwestii poważnego zmieniło,
- brak szansy
- wsparcia z zachodu nie ma, tak jak nie ma jakiejkolwiek perspektywy żeby coś się w tej kwestii poważnego zmieniło,
- brak szansy
Do anody dodana jest mała ilość silikonu, który pozwala na zwiększenie ilości przechowywanej energii.
Zdołali zmieścić znacznie więcej materiału w nowe baterie 2070 Obrazek
Na poziomie baterii, Tesla podniosła gęstość do 160 Wh/kg w modelu 3, w porównaniu do 126 Wh/kg w modelu S.
W modelu 3 liczymy też "pięterko" które zawiera inwertery, i inne urządzenia, które w modelu S są rozsiane gdzieś po aucie, więc realna gęstość jest poprawiona jeszcze bardziej.
Zakładając że to samo uda im się w Modelu S i X, nowa bateria może mieć aż 125 kWh pojemności (minimum), bez zwiększania masy w porównaniu do starej 100 kWh. Da nam to zasięg 683 km w przypadku Modelu S i 600 km w Modelu X
Tesla swój cały kobalt uzyskuje z kanady, a nie z kongo.
Cena baterii jest zależna głównie od cen niklu i grafitu, lit i kobalt jest używany w tak małych ilościach, że jest on w zasadzie bez znaczenia.
Z powodu większej gęstości, baterie mogą się zapalić w niższej temperaturze w porównaniu do poprzednich, ale system chłodzenia i różne zabezpieczenia są na tyle dobre, że ryzyko zapłonu jest ogólnie mniejsze.
Zbudowanie baterii zajmuje teraz 17 minut (na początku było to 7 godzin)
#tesla #elonmusk #samochodyelektryczne
@Doman_60: jeśli coś się może zdarzyć, to prędzej czy później się zdarzy z tym większym prawdopodobieństwem im więcej ich zjedzie z taśmy
przynajmniej z obecną chemią.
Ogólnie to zagrożenie jest większe ale jest mniejsze
Krzemu. Silikonem uszczelnia się toalety.
Gęstość energii nie ma nic do temperatury zapłonu. Ta zależy od mieszaniny składników (tutaj najbardziej rozpuszczalników elektrolitu).
"odkryć" Jacusia Rickarda szkoda komentować.
@qdt2k: o cholera ale fail -_-
@Doman_60:
Po raz kolejny nie. Gęstość energii nie przekłada zbytnio się na "odporność" na temperaturę.
Zgaduje, że odnosisz się do LFP, jako o mniejszej gęstości ale "odporniejszego". Jedyne, w czym LFP jest odporniejsze to przeładowanie, bo zubożenie katody LFP z litu wręcz do zera nie powoduje destabilizacji struktury ale i tak wpływa negatywnie na żywotność.
Byłem na tyle podekscytowany że mimo zmęczenia, późnej pory i egzaminu następnego dnia, postanowiłem coś naskrobać. Teraz widzę jak tragicznie to wyszło, nie powtórzę już tego błędu.
@pjveonot: Elektrolit jest ciekły więc trudno go rozwinąć. Między elektrodami jest separator.