Wpis z mikrobloga

Byłem dziś u mechanika. Na podjeździe pomiędzy częściowo zdekompletowanymi autami stało przedliftowe e38 750iL

Wielkie, masywne, pewnie starsze niż połowa czytających to wykopków. Jeszcze z małą navi. Nawet nie pomyślałem żeby spytać czy to klienta, czy jakiś przyszły dawca części/auto na handel.

V12 w longu. 5.4l pojemności bez turbo, w czasach suvów i 1.0 ecoboostów. Niczym weteran drugiej wojny który dożył do czasu milenialsów.

W uk gatunek praktycznie wymarły. e38 widuje raz na parę tygodni/miesięcy. 750 widzę pierwszy raz. Na autotraderze nie ma ani jednego auta w tej wersji obecnie.

Piękne bydle.


#bmw #motoryzacja #samochody
Atreyu - Byłem dziś u mechanika. Na podjeździe pomiędzy częściowo zdekompletowanymi a...

źródło: comment_yxgwI1L5IOzGDzNQ1V0DwNCxP4vvvoJY.jpg

Pobierz
  • 36
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@Atreyu: Dziwne, teraz największym i najbardziej atrakcyjnym rynkiem motoryzacyjnym na świecie jest rynek chiński, a tam nikt nie zbytnio unijnymi restrykcjami nie interesuje. Jakoś nie widać tam 5 litrowych landar. Silniki te miały swój czas, ale potem weszła bardziej zaawansowana inżynieria materiałowa i można było uzyskać te same (a nawet lepsze) osiągi z mniejszej ilości garów, bo wytrzymywały większe doładowanie.
  • Odpowiedz
@Iskaryota: ale czasy tych silników są już policzone, dzięki nowym normom emisyjnym, bo nagle się okazało że wolnossaki mniej palą. Kolejny który widzę ja to że te silniki trzeba kręcić żeby jechać a wolnossaki nie, w tej v12 masz cudowną moc od doły nie ma turbo dziury. Tego czegoś turbiną nie załatwisz dlatego wolnossaki dalej będą istnieć i dalej są rozwijane, dobrym przykładem jest toyota i GM. Liczba koni nie
  • Odpowiedz
@camaro98: moc od dołu, ja jebe człowieku przecież dobrze zestrojone turbo o małej bezwładności ma dół już od jakiś 1800 RPM aż do samej góry.

Liczba koni nie do końca oznacza moc to nie jest takie proste


Okej, ja wysiadam xD
  • Odpowiedz
@Iskaryota: Chiny to specyficzny rynek. Tam w brew pozorom jest więcej aut o wielkich pojemnościach niż u nas. To że dużo aut tam ma pojemność do 1,5 jest wynikiem tylko i wyłącznie opodatkowania
  • Odpowiedz
@Atreyu Wiem ale stwierdzam fakt. Nie jeździłem 730D (może tu moment robi robote?) podejrzewam, że od 4.4 V8 dopiero 7ka ma sens. Dodam, że miałem tez znienawidzoną przez gimboznawców S-klase W220 430 zaraz po 728 i pod każdym względem (silnikiem to zrozumiałe) była lepsza. Może gdybym pojeździł mocniejsza,topowo wypasioną wersja E38 miałbym inne odczycie ale tak nie było. Wiem, że pewnie lepiej byłoby W140 przyrównywać ale E38 była w sprzedaży u
  • Odpowiedz
Silniki te miały swój czas, ale potem weszła bardziej zaawansowana inżynieria materiałowa i można było uzyskać te same (a nawet lepsze) osiągi z mniejszej ilości garów, bo wytrzymywały większe doładowanie.


@Iskaryota: i czy taki 1.0 ecoboost wykonany ze współczesnych materiałów, mających 140 koni z litra przejedzie pół miliona kilometrów? Całkowicie abstrahuję od tego czy ktokolwiek chciałby zrobić taki przebieg fiestą, ale dla starej 25 letniej landary to nie był wyczyn
  • Odpowiedz
@Iskaryota: Jeździłeś kiedyś prawdziwym amerykańcem ze strym v8 ? bo jak nie to ciężko będzie mi to wytłumaczyć to coś trzeba poczuć. Takie 1,4 tsi ryczy i ma moc a takie stare v8 ma tą moc już od samego początku silnik nawet nie pomrukuje a tu nagle strzał. A jak chodzi o spalanie to różnica miedzy sierrą a octavią w rytmie wiejsko miejski wynosi mniej niż 2l. Sierra ma 2.0
  • Odpowiedz
@Iskaryota: plus beta ma tył napęd czyli poza 4x4 jedyny słuszny napęd ( ͡° ͜ʖ ͡°). Ja mimo że latam dopiero 3 lata nie jestem w stanie na stałe przesiąść się do auta FWD bo wydaje mi sie to nie naturalne jakieś takie upośledzone
  • Odpowiedz
Takie 1,4 tsi


@camaro98: może nie TSI, ale choćby 1.4T ecoFLEX jeszcze konstrukcji GM w Oplu jest całkiem fajnym silnikiem w kompaktach.

Tylko to 4 cylindry które mają już inną kulturę pracy niż trzycilindrowy karton po mleku.
Druga sprawa wynikająca z pojemności to prawie 250Nm, a nie 170 jak najbardziej wyżyłowanych w litrówkach. To robi różnicę
Atreyu - > Takie 1,4 tsi

@camaro98: może nie TSI, ale choćby 1.4T ecoFLEX jeszcze ...

źródło: comment_5lp1uwgATS9SIEsAj1nUIgxlcxPQA6HF.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
@Atreyu: Ta elektryki za 30 lat XDD prędzej powstanie PKS na marsa niż po ulicach będą jeździć same elektryki XD 3 cylindrowe silniki powinny być urzędowo zakazane, jak sam wolnossący 3 cylindrowiec ma parkinsona to nie wiem jakiego parkinsona musi mieć turbo xd. Kumpel miał kiedyś na placu mondeo z 1,0 to serio była tragedia
  • Odpowiedz
@EvilSoul: @camaro98: @piepsze: niestety o te stare trzeba zadbać. Osobiście jeździłem V12 pare razy i fakt, ciągnie pięknie, chodzi równo, aczkolwiek sam osobiście wolę jeździć tym 740i mojego kumpla bo jednak V8 ma niepowtarzalny dźwięk i wibracje. No i do tego w gaziku wychodzi kosztowo tak samo jak sławna fiesta 1.0 z eco boostem ale jest komfort i przy 200km/h można praktycznie spać za kierownicą a
  • Odpowiedz
Zasadniczo downsizing to dość realna sprawa w całym przekroju rynku


@Atreyu: Tak średnio z tym downsizingiem bo dzisiaj M760Li ma silnik 6.6 l twin-turbo V12 więc sporo większy.. i z dwoma turbinami.
  • Odpowiedz
@Xava:

w całym przekroju rynku


Bo i obecna 7'emka ma w opcji 2.0 R4+elektryk, gdzie zawsze najmniejsza benzyna to było ~3l przy 6 cylindrach w
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@Atreyu: a wiesz dlaczego inne marki poza premium nie robia wiekszych silnikow?

Bo firmy musza zmniejsza emisje na przekroju wszystkich swoich modeli zgodnie z prawem europejskim. To dlatego bmw kupilo mini ktore wpycha 3 cylindry do siebie, zeby na kazde sprzedane mini moc wyprodukowac v8. Innych koncernow na to nie stac, to i produkuja 2.0 maks (patrz volvo).

Druga sprawa to zywotnosc silnikow i postarzanie produktu - marki zarabiaja na czesciach i
  • Odpowiedz
@Atreyu: akurat mala navi byla w e38 przez wiekszosc produkcji, dopiero ostatni lift na sam koniec 2000 dostal panorame. zwroc uwage, ze KAZDA e38 w UK jak spojrzysz uwaznie z tylu jest oklapnieta na prawa strone. jak na autostradzie wyprzedza mnie stara 7, to zawsze rzuca sie to w oczy. huk wie czemu ¯\_(ツ)_/¯
  • Odpowiedz