Wpis z mikrobloga

Ktoś mądry z #motocykle #motoryzacja #mechanika ?

Motocykl DR350S, kompresja na zimnym silniku 7,5:1, po dodaniu 6ml oleju do cylindra i przekopaniu kilka razy wyszło 8,5:1. Serwisówka mówi 9,5:1. Jest sens robić remont pieca, czy poczekać na kolejny rok? Jedyny problem to aby nie brał dużo oleju, bo ma jechać na wiekszego tripa. Po 2ch latach stania w garażu i małym serwisie odpalil za 2gim kopem, co chyba oznacza, że silnik jeszcze nie umiera.
  • 13
@DMMotoAdventures: 1 bar do góry na próbie olejowej to nie jest jakaś jakaś tragedia. jak pisali jak nie żre jakoś mega dużo oleju to sezon przelatać powinna

a serwisówka podaje czy mierzyć na zimno czy na ciepło ?
@amath: Serwisówka za wiele nie pisze na temat pomiaru silnika. Szukałem ale nic nie widzę. Z tego co wiem to silnik po nagrzaniu trochę się uszczelnia, więc wtedy powinno być tylko lepiej.

@Crow7422: Nie jest tak, że zmiana objętości powoduje zmianę ciśnienia proporcjonalnie (jeśli temperatura jest stała) Jeśli silnik ma komorę spalania 9,5 jednostek a po sprężeniu 1, to ciśnienie początkowe nie powinno wzrosnać 9,5 raza poczatkowego? Jesli przyjmiemy 1
@DMMotoAdventures: Nie. Dużo zależy od momentu otwarcia i zamknięcia zaworów. Np w swoim aucie mam st.sprężania 8.8, a poziom kompresji przy silniku w dobrym stanie to 12bar+. Są artykuły opisujące czy się różni jedno od drugiego.
Co do pomiaru powinieneś odkręcić manetkę gazu do końca, jeśli tego nie zrobiłeś wyniki mogły być niższe niż w rzeczywistości.
@Crow7422: Dałeś do myslenia. Znalazlem coś takiego http://zssplus.pl/publikacje/publikacje37.htm
Teoretycznie w benzyniaku dla stopnia sprężania 9,5 ciśnienie kompresji powinno wynosić 0,125*9,5 = 1.1875 MPa, czyli 11,875 bar. Faktycznie może to zależeć od momentu zamkniecia zaworów (bo otwarcia raczej nie). Czyli byłem trochę w błędzie :) Manetka była odkręcona, paliwo z gaźnika wylane i kranik zakręcony. Dzięki ( ͡° ͜ʖ ͡°)