Wpis z mikrobloga

#logistyka #produkcja #gospodarka #pracbaza #zarzadzanie #lean

czy ktos jest w stanie wytlumaczyc czemu wiekszosc managerow logistyki bardzo spuszcza sie nad zachowywaniem #fifo?

czy chodzi wylacznie o rachunek zyskow i strat, sprawy ksiegowe? czy chodzi o zamrazanie kapitalu, roznice przy zakupie i pozniejszej sprzedazy po uszlachetnianiu?
bo serio, nie czaje o co tyle dymu (przepraszam ze tak powiedzialem) i dziekuje za te wypowiedz
  • 4
Dodatkowo może dochodzić na przykład korozja, bądź wiele innych czynników mogących wpłynąć na materiał, jeżeli za długo jest składowany.


@takiefrancuskieauto: dokladnie. U mnie gdzie typowo zajmujemy się przeróbką stali są np.narzucone przez huty terminy reklamacji, wiec dodatkowo np. Jak odkryje się wadę za późno to można nie zdążyć jej zareklamować (na reklamację jest bodajże 6 miesięcy od daty wytopu).
@camerlengo: korozja, zużycie się materiału, przeterminowanie surowca itp. Z punktu widzenia księgowego i handlowego mogą nastąpić różnice w cenach zakupu (popularne w przypadku surowców chemicznych ropopochodnych, których cena waha się czasami nawet parę razy w miesiącu, jeśli nie masz dobrych kontraktu) i spowodowane przez to różnice w wielkości marży. Poza tym masz lepiej zorganizowany przepływ materiałów, jak od wejścia towar płynie przez magazyn do produkcji bez przerwania i zawracania/zatrzymywania. Znam przypadki
@camerlengo: do tego w niektórych branżach dochodzą wymagania dostawców oraz pełna identyfikowalność na każdym etapie produkcji - traceability.

Przykładowo, jeśli samochód którym podróżujesz ma wypadek z przyczyn technicznych. To będą w stanie wykazać kto, kiedy, na jakiej maszynie i z jakiego materiału robił każdy komponent.